Aux Polo 9n RNS MCD

Mede-forummers,

In mijn polo zit de volgende RNS?
attachment.php


Ik heb geen idee wat voor soort dit is of iets dergelijks. Zat er in toen ik de auto kocht.

1. Nu doet de navigatie soms moeilijk omdat de CD behoorlijk beschadigd is, vind het al knap dat die iets doet, maar kan geen nieuwe CD vinden.
De lokale VW-dealer kon me er niet aan helpen, weet iemand een manier?
Die ik nu heb, zat er in tijdens koop, is een gekopieerde cd. Ik hoef alleen Nederland, evt. Benelux/West-Europa.

2. Verder zou ik ook graag muziek af kunnen luisteren via mijn telefoon, in mijn geval een Iphone 5.
Ik zat te denken aan een aux-aansluiting o.i.d., kan dat uberhaupt hiermee?
Het mooiste zou natuurlijk iets zijn van Bleutooth ofzo, maar ik heb geen idee of dat kan en wat hiervoor mogelijk is.

3. Op de radio zie ik knoppen voor een CD-wisselaar, volgens mij zit die er niet in. Waar zit dit normaal gesproken en is dit dan plug-and-play?

Ik ben eigenlijk een leek op het gebied van auto's en heb ook niet de materialen om de radio er even uit te halen ofzo, anders had ik bij voorbaat al e.e.a. gecheckt.
Kan iemand me helpen met één of alle 3 deze vragen?
 

Bijlagen

  • mcd.jpg
    mcd.jpg
    25.7 KB · Weergaven: 222
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 FSI 86pk 
Voor die radio bestaan adapters met usb/bluetooth/sd/aux mogelijkheden, afhankelijk van het model adapter dat je koopt. Deze zijn aan te sluiten via de cd-wisselaar ingang aan de achterkant van de radio.
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Deze radio heet de RNS MCD. Het is de eerste versie in zijn soort.
De opvolger is de RNS300. En die werd weer opgevolgd door de RNS310.
Dit is de goedkopere navigatie lijn van Volkswagen.

Daarnaast had je voorheen de RNS MFD. Die werd opgevolgd door de MFD2 en later de bekende RNS510.
 
Ja, alleen heb ik geen CD-wisselaar. Ik ga gewoon voor de Bluetooth optie.

Wat betreft de navigatie,
Ben een beetje op zoek naar welke Cd's ik moet hebben, maar gaan hier de Travelpilot DX series in?
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 FSI 86pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!