Banden onder mijn 6c GTI

Goedemorgen allemaal,

Het is voor mij de hoogste tijd dat ik mijn banden ga verwisselen. Ik rij nu op vredenstein ultrac 215/40/17R, en deze zijn helemaal op. Graag wil ik verder op zomerbanden omdat de winters in Nederland toch niet zo streng zijn. Heeft iemand advies voor een goede opvolger en zou ik dezelfde maat behouden of toch voor een iets bredere band gaan zodat ik een continental sportcontact7 kan kopen? Zou deze iets bredere band in de velg passen?

Met vriendelijke groet,

Jur
 

Bijlagen

  • IMG_0171.jpg
    IMG_0171.jpg
    1.4 MB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C  1.8 Turbo 240PK 
Je zou even kunnen kijken wat voor velg je nu hebt, en welke maten daarbij passen.
Onder mijn Polo ligt nu 225/35/18, dus op zich kan een maatje breder wel, maar ten koste van je rijcomfort (iets minder wang).

Zelf heb ik de Conti SportContact 5.
Bedankt voor je reactie! Er zitten nu 17inch parabolica velgen onder (7,5J).

Ik vind mijn auto nu al best stug omdat er een verlagingsset onder zit. Ga ik veel merken van 40 naar 35?
Rijden de conti sportcontact 5 goed?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C  1.8 Turbo 240PK 
De voornaamste reden dat ik voor de 5 ben gegaan is, omdat de 7 net niet in mijn specificaties komt.
Het is 225/35/19 of 225/40/18. Beide passen niet onder mijn auto.

Als ik dan de 7 had genomen, moest ik het speciaal bestellen en waren de banden 100 euro per stuk duurder. Oftewel bijna 2x zo duur.
De 5 bevalt goed, rijdt fijn, redelijk stil, veel grip (ook nat) en is op het circuit ook redelijk.
Voor straatgebruik perfect, of je moet naar Michelin willen voor nét iets betere eigenschappen.

Mocht jij wel de luxe hebben om de 7 te kunnen bestellen, dan zeker doen!
Uit reviews blijkt dat de 7 aanzienlijk beter zijn dan de 5 en het ook wint van zijn concurrent: Michelin!

Daarnaast is de wangbreedte (35 of 40) een percentage van de breedte.
Dus 35 op een 225 is naar verhouding bijna even groot als 40 op 215. Het zal minimaal schelen.

Dit is tenminste wat ik ervan weet, dus neem het met een korreltje zout.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jur6CGTI
Autodoc is vaak ook bijzonder goedkoop.
En extra tip, als je via Autodoc wil bestellen, download de mobiele app. Daar zit vaak nog een 5-7% margeverschil in prijzen.

Zo heb ik gisteren sachs onderdelen gekocht voor ~€327 op de Autodoc App, waar dit €405 was op de website.
Geen kortingscodes of acties, gewoon dezelfde producten op 2 verschillende plekken.

(Ohja mocht je ergens een 'spotprijs' vinden, let dat goed op de DOT-code.)
 
Autodoc is vaak ook bijzonder goedkoop.
En extra tip, als je via Autodoc wil bestellen, download de mobiele app. Daar zit vaak nog een 5-7% margeverschil in prijzen.

Zo heb ik gisteren sachs onderdelen gekocht voor ~€327 op de Autodoc App, waar dit €405 was op de website.
Geen kortingscodes of acties, gewoon dezelfde producten op 2 verschillende plekken.

(Ohja mocht je ergens een 'spotprijs' vinden, let dat goed op de DOT-code.)
Ik zie inderdaad dat het op autodoc goedkoper is, bedankt!
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 Turbo 240PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!