Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De sticker geeft aan 2.2 rondom.
Maar dit is natuurlijk fabrieks af. Dat waren naar mijn idee 14 inch velgen ipv 15.
Sorry voor het stelen van dit topic hoor.
Die van mij geeft ie aan op 2.7 en 3.1 bar. Ik pomp m zelf eigenlijk altijd lager op, zal vanmiddag nog eens kijken om hem wat harder te zetten, maar volgens mij is rond de drie bar echt stuiterwerkHandige site.
Gratis bandenpomp:
Vindbandenpomp.nl | vind een bandenpomp bij jou in de buurt
Door je autobanden elke twee maanden op te pompen rij je veiliger, zuiniger en schoner. Vind de dichtstbijzijnde bandenpomp en breng je bandenspanning op peil.vindbandenpomp.nl
![]()
Zachte band? Deze site weet direct de ideale spanning op basis van je kenteken
Op de website watismijnbandenspanning.nl kunnen automobilisten na invoering van hun kenteken en bandenmaat precies aflezen wat de juiste bandenspanning is voor hun auto.www.ad.nl
Bij mij geeft die site aan: voor 2,5 en achter 2.7 maar volgens mijn sticker is dat alleen bij volle belading.. 5 personen en bagage..
![]()
Kun je eens een foto maken van jouw sticker? Wil het ff vergelijken met mijn sticker. Qua motor heb je dezelfde als de mijne toch?mijn wagen was standaard geleverd met Sebring velgen 16inch en band 195/55 R16 (staan trouwens ook te koop)
op de sticker van de wagen staat 2,4 voor en 2,2 achter bij hogere belasting, en normaal belasting (comfort spanning) 2,2 voor en 2,0 achter.
banden slijten mooi gelijkmatig.
zet je ze te zacht (band slijt langs de kanten)
en bij te hard, stuiteren gevoel ( slijt het midden te veel)
je banden zetten ook uit door het opwarmen van de luchtinhoud bij het rijden, check dit maar even.daarmee is en juiste spanning bij koud meten van belang.
bandenspanning hangt natuurlijk ook van soort band af.
@Royzilla: is 2,6 en 2,4 nie wat aan de harde kant? (welke bandmaat rij je?
ikzelf heb ooit nog maar 1x een melding gekregen maar weet niet meer hoeveel drukverschil er dan was. heb de handleiding van de wagen int begin een paar keer doorgelezen maar kan me niet herinneren dat daar in stond vanaf hoeveel drukverschil er melding is.Net lucht gepompt. Links voor stond deze op 2.1 en nu weer op 2.5. klopt het dat je dan geen melding krijgt in je auto dat de spanning laag is? Of moet de spanning dan echt mega laag staan dat de boordcomputer een melding geeft?
Ik moest wel 1 euro betalen voor 6 minuten. Goed verdienmodel.. Zal eens kijken voor die gratis pomp die zit iets verderop bij mij.
Haha ja vond die 2.4 al vreemd. . Thankscorrectie, hoge belasting is idd 2.5 voor en 2.3 achter
ik heb een 1.0 TSI 95pk (nu 135) aan de wielen.
Net lucht gepompt. Links voor stond deze op 2.1 en nu weer op 2.5. klopt het dat je dan geen melding krijgt in je auto dat de spanning laag is? Of moet de spanning dan echt mega laag staan dat de boordcomputer een melding geeft?
Ik moest wel 1 euro betalen voor 6 minuten. Goed verdienmodel.. Zal eens kijken voor die gratis pomp die zit iets verderop bij mij.
Eens . tenzij je andere wielen achteraf heb laten monteren die flink afwijken van af fabriek.handige site ja, weet je wat pas handig is, die sticker die in je auto zit waar je niet eens een website voor nodig hebt!![]()
![]()
![]()
mijn wagen was standaard geleverd met Sebring velgen 16inch en band 195/55 R16 (staan trouwens ook te koop)
op de sticker van de wagen staat 2,4 voor en 2,2 achter bij hogere belasting, en normaal belasting (comfort spanning) 2,2 voor en 2,0 achter.
banden slijten mooi gelijkmatig.
zet je ze te zacht (band slijt langs de kanten)
en bij te hard, stuiteren gevoel ( slijt het midden te veel)
je banden zetten ook uit door het opwarmen van de luchtinhoud bij het rijden, check dit maar even.daarmee is en juiste spanning bij koud meten van belang.
bandenspanning hangt natuurlijk ook van soort band af.
@Royzilla: is 2,6 en 2,4 nie wat aan de harde kant? (welke bandmaat rij je?
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.