Bandenspanning Polo 1.2 BM met 17" Boavista LM velgen?

Hallo,
Ik heb 17" Boavista LM velgen onder mijn VW Polo 1.2 TDI BM. Wat is nou de beste bandenspanning om het zuinigst mee te rijden? Ik lees graag jullie adviezen en/of ervaringen :)

Groeten,
Bob

Volkswagen  Polo  1.2 TDI Bluemotion 
Het zuinigst rijd je met een barretje of 5
Maar het is altijd een afweging, hogere druk geeft veel meer onregelmatige slijtage en minder grip.

Het zuinigst is gewoon om er 14/15" smalle banden om te leggen (due bluemotion wordt niet voor niets geleverd met 15" 185/60/R15!)
Ook maak je nogal wat verschil tussen een sportieve band en een eco band.

Ik heb der zelf ook 17" Boavista met 215/40 Dunlop banden onderliggen. 3 Bar is lekker aangezien het ook redelijk 'platte' banden zijn.

.  .  . 
Ik zit zelf ook aan 17 Inch te denken. Heeft dit veel invloed op je verbruik ? Ik rijd nu met de wind mee ongeveer 1 op 28. (Moet ik erg mn best doen)

Seat  Leon FR  2.0 TDI DSG 150PK 
3 Bar is mij ook verteld door de bandenboer, aangezien het ook platte banden zijn. Op mijn 185/60 R15 Continental winterbanden voer ik gewoon 2,3 Bar. Ideaal aangezien er ook wat meer rubber omheen zit.

.  .  . 
Ik heb er nu 2.4 bar in zitten rondom, maar lees zoveel verschillende dingen. De één zegt 2.2, de ander 2.6 en de ander weer 3 bar. Rijd nu tussen de 1 op 20 en 1 op 22. @Rayan Mungar dat is wel heel erg zuinig, 1 op 28! Dacht dat 1 op 25 het hoogst haalbare was?!

Volkswagen  Polo  1.2 TDI Bluemotion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!