Bandenspanning Polo 1.2 BM met 17" Boavista LM velgen?

Ik haal bijna hetzelfde met mijn 1.9 TDi. 101km/h op de teller (100 GPS). BNR radio op en gaan met die banaan:

2ldunvq.png

Ow ja: Boavista velgen met 215/40R17 bandjes.

Volkswagen  Polo  1.2 TSi 
@Khalid @GertJan welke bandenspanning hanteren jullie?

Goeie vraag haha. Toen ik ze voor het laatst had opgepomp (zeker wel 6 maanden geleden) had ik ze op 2,5 gezet. Ik ga ze vandaag weer even oppompen. Benzinepomp is op loopafstand van mijn werk dus de bandjes zijn dan nog lekker koud. Ik ga ze ook op 2,5 houden. 3,0 gaat mijn auto teveel stuiteren, ik heb namelijk al een sportonderstel.

Goeie vraag haha. Toen ik ze voor het laatst had opgepomp (zeker wel 6 maanden geleden) had ik ze op 2,5 gezet. Ik ga ze vandaag weer even oppompen. Benzinepomp is op loopafstand van mijn werk dus de bandjes zijn dan nog lekker koud. Ik ga ze ook op 2,5 houden. 3,0 gaat mijn auto teveel stuiteren, ik heb namelijk al een sportonderstel.
Daarom ben ik dus ook bewust op 2,2 en 2,3 gaan zitten. Persoonlijk vond ik sportselect een mooie optie maar door het stuiteren gebruik ik die sportselect stand niet of nauwelijks meer, zelfs niet nu met de iets lagere bandenspanning.

Daarom ben ik dus ook bewust op 2,2 en 2,3 gaan zitten. Persoonlijk vond ik sportselect een mooie optie maar door het stuiteren gebruik ik die sportselect stand niet of nauwelijks meer, zelfs niet nu met de iets lagere bandenspanning.

Dat is ook de bedoeling van sport select. Namelijk 'geplakt' zitten aan het wegdek en dan ga je idd elke oneffenheid voelen. Maar sportstand gebruik je ook echt alleen als je wat sportiever gaat rijden en dat gebeurt ook heel weinig of op het circuit.

• Leuk
Waarderingen: GertJan
Oki, ik heb ze op 2.7 gezet (koud) en voel wel dat hij nu lekkerder over de weg rolt.. Of hij zuiniger is, moet nog blijken Stick Out Tongue
3.0 lijkt me ook erg aan de hoge kant inderdaad.

Volkswagen  Polo  1.2 TDI Bluemotion 
  • Leuk
Waarderingen: GertJan
Dat is ook de bedoeling van sport select. Namelijk 'geplakt' zitten aan het wegdek en dan ga je idd elke oneffenheid voelen. Maar sportstand gebruik je ook echt alleen als je wat sportiever gaat rijden en dat gebeurt ook heel weinig of op het circuit.
In mijn optie is de normale stand daar stug genoeg voor. Komt misschien ook wel door de 17" velgen met 215/40/R17 er op ipv de standaard 15" met 185/60 R 15.

Net opgepompt en blijkbaar waren ze stukken zachter. 1x 1,7 bar en 3x 2,1 bar (1 band is vernieuwd nadat hij is lek gestoken, dus kan kloppen) Nu allemaal 2,5 bar. Haalde met 2,1 al makkelijk 1 op 27 minimaal op de snelweg. Als het lekker weer is tikte ik vaak 1 op 30 aan. Ben benieuwd wat het nu wordt.

Ik weet dat dit een beetje off-topic is maar kan om een of andere reden geen nieuw topic openen. Dan maar hier :) Heb zojuist mijn banden opgepompt naar 2.7 bar bij tango maar bij de linker voorband gaf de machine/compressor een foutmelding (er2 of e2r). Hij wilde dus niet oppompen.. Heeft dit met het ventiel te maken? En ontsnapt er lucht als ik het nog een keer probeer? Bedankt alvast!

Volkswagen  Polo  1.2 TDI Bluemotion 
Ik heb ook 17inch boavista's en heb de mijne voor op 2,4 en achter 2.5 altijd. Ik haal met een volle tank met woon werk ongeveer 1200km. 90% snelweg Arnhem-Utrecht en gewoon 100 met cruise.. met de BM velgen (winterset) haal ik 1300km met een tank.
Scheelt iets maar niet veel.. ik merk het alleen met het optrekken..

Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!