bandenspannings lampje resetten.

Zaterdag de wintersloffen eraf gehaald,zoals altijd brand het oranje lampje weer.

Als ik de reset in het daschboardkastje indruk,licht het lampje gelijk weer op.
Vergeet ik wat?

Heb jij dat ook al? Ik ook :( Overigens, ik heb nu voor het derde seizoen de banden verwisseld, dat ding is bij mij nog nooit aangegaan! Morgen gaat mijn auto naar de dealer, het lampje blijft branden, ook na resetten. Heb niet voor niets mn garantie verlengd, mooi klusje voor hun! Ik zal morgen wel horen wat er precies aan de hand is.
 
hallo allamaal,

onze geeft ook een melding
(vanochtend de banden gewisseld, en 400km later opeens die melding)

Opzich lijkt de bandenspanning in orde ca 2.2bar (4x)
maar wellicht dat er in sommige banden 0.05 bar minder zit.
Weet iemand hoe kritisch dit systeem is?

Eigenlijk snap ik helemaal niet hoe het systeem werkt, kan iemand me dat uitleggen?

zover ik kan nagaan, wordt de bandendruk niet werkelijk gemeten, maar wordt er gebruik gemaakt van de abs sensoren.
dus er zal iets van een verschil in rotatiesnelheid berekend worden, maar hoe?
En hoe werkt dat dan in bochten?
zou er een soort time delay zijn op de fout melding oid? of wordt wellicht de stand van het stuur ook geevalueerd?

ben benieuwd hoe het werkelijk zit.

vr gr Rogier
 
hallo allamaal,

onze geeft ook een melding
(vanochtend de banden gewisseld, en 400km later opeens die melding)

Opzich lijkt de bandenspanning in orde ca 2.2bar (4x)
maar wellicht dat er in sommige banden 0.05 bar minder zit.
Weet iemand hoe kritisch dit systeem is?

Eigenlijk snap ik helemaal niet hoe het systeem werkt, kan iemand me dat uitleggen?

zover ik kan nagaan, wordt de bandendruk niet werkelijk gemeten, maar wordt er gebruik gemaakt van de abs sensoren.
dus er zal iets van een verschil in rotatiesnelheid berekend worden, maar hoe?
En hoe werkt dat dan in bochten?
zou er een soort time delay zijn op de fout melding oid? of wordt wellicht de stand van het stuur ook geevalueerd?

ben benieuwd hoe het werkelijk zit.

vr gr Rogier



heb jij orginele velgen of lm velgen????
want 2.2 bar is wel weinig vind ik....
bij ons in de garage zetten we de banden met apk op 2.4 en lm velgen met plattere banden nog harder....
hoe dat systeem werkt weet ik ook niet echt.

succes ermee
 
net even gekeken,
met 2 personen en gemiddelde bagage zou voor 2.6 bar mogen en achter 2.4

ik zal dat eens aanpassen, maar zoals gezegd, meet het systeem geen abolute druk, dus verwacht ik niet dat dit de oplossing zal zijn.

hoe dan ook dank voor de reactie.

vr gr Rogier
 
nee die meet dat niet anders heb je speciale ventielen met sensoren in je velg zitten...
ik denk ook de omtrek ofzo.
maar trek je niet teveel van het stickertje op je auto aan whahaha
mijn licht metaal staan op 2.7 voor en 2.6 achter.
 
Je moet na iedere bandenwissel of als de banden opnieuw opgepompt zijn resetten. Dit doe je door auto op contact te zetten en dan een seconden de knop in dashboard kastje inhoude .
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!