Bestuurdersdeur wil niet meer open + 'No Key' melding

Dag allen,

Sinds kort krijg ik de bestuurdersdeur niet meer open vanaf de buitenkant, deze blijft op slot zitten. Echter kan ik wel met de hendel aan de binnenkant de deur openen. Ik gok zelf dat het slotmechanisme defect is en wellicht aan vervanging toe is.

Daarnaast heb ik wanneer ik de sleutel op contact zet, dat de wagen 2x piept en de melding 'No Key' geeft. Wanneer ik dan de motor start, slaat deze meteen weer af door, ik neem aan, de startonderbreker. Maar als ik de sleutel een paar keer uit en in het contactslot steek en geluk heb, dan komt de melding niet en kan ik starten. Verder merk ik wanneer ik met de klapsleutel heen en weer ga, dat het klinkt alsof er iets los zit en rammelt. Wellicht transponder chip?

Beide problemen zijn ongeveer tegelijkertijd gekomen.

Alle reacties worden gewaardeerd.
 
Volkswagen  Polo 6R 2010  1.2 TDI BM 
Krijg je de deur aan de buitenkant wel open met de sleutel in het sleutelgat?
Als beide problemen tegelijk kwamen denk ik toch aan een immo probleem. Kun je na het ontgrendelen wel je passagiersdeur opendoen? Wellicht even uitlezen voor evt foutcodes.
En ik zou dan even je sleutel openpielen om te kijken
Bestuurdersdeur is ook niet te openen via het sleutelgat. De rest van de deuren werken naar behoren. Batterij had ik ook al vervangen voor de zekerheid maar hielp niets. Zal het denk ik even laten nakijken door de garage. De reservesleutel werkt gelukkig nog wel prima om te starten.
 
Volkswagen  Polo 6R 2010  1.2 TDI BM 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!