Hi,
Na op Dumpert weer een filmpje te hebben gezien van een Mini Cooper (geloof ik) die ogenschijnlijk dmv een OBD apparaatje binnen een kwestie van minuten gestolen wordt, wilde ik toch weer eens kijken naar een manier mijn auto voor die OBD methode te beveiligen op een zo min mogelijk ingewikkelde manier.
Nu kwam ik via Google op een website waar men een OBD slot verkoopt. Deze gaat op de OBD stekker, sleutelje omdraaien, en klaar - lijkt me heel eenvoudig en het voorkomt dat men snel een OBD apparaat aan kan sluiten. Is er iemand die ervaring heeft hiermee, of weet hoe ervaringen zijn hiermee?
Mocht je het slot willen bekijken (ik weet niet of de link hier geplaatst mag worden) - google even op "OBD Slot" en je hebt hem gelijk te pakken.
Waar zit trouwens de OBD stekker in de VW Polo 6R GTI ? Moet even kijken of er uberhaupt ruimte is voor zo'n OBD slot.
En tot slot nog een laatste: ik las ook ergens dat bij Volkswagen de bruine draad die naar de OBD stekker gaat de enige draad is die je zou hoeven onderbreken als je wilt voorkomen dat de OBD stekker gebruikt kan worden om alarm uit te schakelen of een extra sleutel te programmeren etc. Klopt dit?
Na op Dumpert weer een filmpje te hebben gezien van een Mini Cooper (geloof ik) die ogenschijnlijk dmv een OBD apparaatje binnen een kwestie van minuten gestolen wordt, wilde ik toch weer eens kijken naar een manier mijn auto voor die OBD methode te beveiligen op een zo min mogelijk ingewikkelde manier.
Nu kwam ik via Google op een website waar men een OBD slot verkoopt. Deze gaat op de OBD stekker, sleutelje omdraaien, en klaar - lijkt me heel eenvoudig en het voorkomt dat men snel een OBD apparaat aan kan sluiten. Is er iemand die ervaring heeft hiermee, of weet hoe ervaringen zijn hiermee?
Mocht je het slot willen bekijken (ik weet niet of de link hier geplaatst mag worden) - google even op "OBD Slot" en je hebt hem gelijk te pakken.
Waar zit trouwens de OBD stekker in de VW Polo 6R GTI ? Moet even kijken of er uberhaupt ruimte is voor zo'n OBD slot.
En tot slot nog een laatste: ik las ook ergens dat bij Volkswagen de bruine draad die naar de OBD stekker gaat de enige draad is die je zou hoeven onderbreken als je wilt voorkomen dat de OBD stekker gebruikt kan worden om alarm uit te schakelen of een extra sleutel te programmeren etc. Klopt dit?
Volkswagen
Polo