Bi-Xenon montage in het noorden?

Gelukkig bied je je excuses aan, want dergelijke berichten kun je niet zomaar plaatsen.
Daarnaast hoef je niet meteen te generaliseren, want in mijn geval zal het eventueel gedaan worden bij Bouma Autocomfort in Groningen. Niet elk bedrijf werkt op dezelfde manier, dus betekent dit niet meteen dat ik met dezelfde problemen te maken krijg.

Ontopic!

Ik heb nu een bericht gestuurd via hun website en via hun emailadres, maar nog niks teruggekregen. Dus ik denk dat ik morgen even bij ze langs rijd, moet toch naar Groningen. Ben benieuwd!


ik zou alles goed bespreken rustig.. door de telefoon nog beter in het echt.

(1) neem zaklamp mee kijk goed in de lampenkap of er geen stof in zit! +++ Vinger afdruk op de lamp.
(2) op je dashboard kan je lampen zelf omhoog/omlaag doen .Goed afspreken dat het wel blijft werken.. anders komen ze met andere praat wat je 500.- gaat kosten. blabla board/net computer

(3) spreek tijd van te voren af . want ik zat er langer dan 2 uur..

uhmm ja dat was het wel zo eigelijk . In mij beleving waar je op moet letten.. Goed kijken maar dan ook echt alles of alles ook echt werkt...
 
ik zou alles goed bespreken rustig.. door de telefoon nog beter in het echt.

(1) neem zaklamp mee kijk goed in de lampenkap of er geen stof in zit! +++ Vinger afdruk op de lamp.
(2) op je dashboard kan je lampen zelf omhoog/omlaag doen .Goed afspreken dat het wel blijft werken.. anders komen ze met andere praat wat je 500.- gaat kosten. blabla board/net computer

(3) spreek tijd van te voren af . want ik zat er langer dan 2 uur..

uhmm ja dat was het wel zo eigelijk . In mij beleving waar je op moet letten.. Goed kijken maar dan ook echt alles of alles ook echt werkt...

Het is een turkse man. Ik ken deze man en hoe jij het beschrijft is hij zeker niet.
Hij heeft mij alles duidelijk en met voorbeelden laten zien. Erg behulpzaam en klantvriendelijk.

Ik zou zoals hierboven al wordt verteld naar hem toe gaan en duidelijk uitleggen. Wellicht komen jullie er wel uit.

Opmerking over Wilders vond ik een trieste en slecht voorbeeld! Voortaan oppassen wat je zomaar schreeuw, je kan er op een dag problemen mee krijgen wat ik niemand gun!!!!
 
Vandaag bij Bouma autocomfort geweest. Aardige kerel.
Hij had nog niet eerder Bi-Xenon in een 6R gebouwd, dus moest hij zich er eerst in verdiepen.
Hij vertelde dat hij wel veel T5's gedaan had en dat het systeem van de Polo daar veel op lijkt.
Ook vroeg hij mij of ik een regensensor en een start/stop systeem had. Beide heb ik niet. Doordat hij het nog niet eerder bij een Polo 6R had gedaan, dacht hij dat het misschien nog wel eens een grote klus kon worden, doordat er misschien nog veel kabels getrokken moeten worden.
Daarnaast heb ik gevraagd of hij dan aan de lampen kon komen, of dat ik ze beter kon kopen. Hij zei dat ik beter de lampen zelf kon kopen.

Ik zal nu zijn mailtje afwachten en dan beslissen of ik het ten eerste wel ga doen en ten tweede of dit bij hem zal gaan gebeuren.

Weet een van jullie misschien ook wat er allemaal nodig is om dit op mijn 6R 1.4 highline werkend te krijgen?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V FSI 86pk 
Vandaag bij Bouma autocomfort geweest. Aardige kerel.
Hij had nog niet eerder Bi-Xenon in een 6R gebouwd, dus moest hij zich er eerst in verdiepen.
Hij vertelde dat hij wel veel T5's gedaan had en dat het systeem van de Polo daar veel op lijkt.
Ook vroeg hij mij of ik een regensensor en een start/stop systeem had. Beide heb ik niet. Doordat hij het nog niet eerder bij een Polo 6R had gedaan, dacht hij dat het misschien nog wel eens een grote klus kon worden, doordat er misschien nog veel kabels getrokken moeten worden.
Daarnaast heb ik gevraagd of hij dan aan de lampen kon komen, of dat ik ze beter kon kopen. Hij zei dat ik beter de lampen zelf kon kopen.

Ik zal nu zijn mailtje afwachten en dan beslissen of ik het ten eerste wel ga doen en ten tweede of dit bij hem zal gaan gebeuren.

Weet een van jullie misschien ook wat er allemaal nodig is om dit op mijn 6R 1.4 highline werkend te krijgen?

Bij de 6R moet je kabels trekken en een adapter monteren tbv de stekker van de bi-xenon unit. Ook zal er het e.e.a. aan programmeer werk bij zitten, en wil je met AFS of zonder?
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Bij de 6R moet je kabels trekken en een adapter monteren tbv de stekker van de bi-xenon unit. Ook zal er het e.e.a. aan programmeer werk bij zitten, en wil je met AFS of zonder?

Nu zit ik mij de laatste tijd te verdiepen in Bi-Xenon, maar zou je misschien kunnen uitleggen wat voor kabels getrokken moeten worden en wat voor adapter nodig is? En bedoel je met AFS de hoogteregeling?
Dat er programmeer werk is had ik inderdaad ook begrepen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V FSI 86pk 
Nu zit ik mij de laatste tijd te verdiepen in Bi-Xenon, maar zou je misschien kunnen uitleggen wat voor kabels getrokken moeten worden en wat voor adapter nodig is? En bedoel je met AFS de hoogteregeling?
Dat er programmeer werk is had ik inderdaad ook begrepen.


afs is voor hoogte regeling (apk eis), kabels voor het grootmacht van de xenon, kabels voor de afs en voor de sensoren Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
afs is voor hoogte regeling (apk eis), kabels voor het grootmacht van de xenon, kabels voor de afs en voor de sensoren Stick Out Tongue

Oké, wist niet dat hoogteregeling APK eis is.
Naja, ben benieuwd wat hij mij stuurt. Als ik het zo hoor kan het nog wel eens een grote en dure klus worden. Maar toch zie ik diverse prijzen op het forum van andere bedrijven voorbij vliegen van +/- €650,- inclusief monteren en alles? Hoe kunnen ze dat zo goedkoop doen?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V FSI 86pk 
Dat is dan ook enkel de koplampen monteren en coderen. Is zonder hoogteregeling.

Hmm, ok, dan zul je bij elke APK keuring weer de oude komplampen moeten monteren etc. Ook al is dat om de 2 jaar, het lijkt me toch het beste om de hoogteregeling dan werkend te hebben.
Toch nog een aantal dingen waar ik geen rekening mee gehouden heb, dacht dat het allemaal redelijk makkelijk te realiseren was.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V FSI 86pk 
Hmm, ok, dan zul je bij elke APK keuring weer de oude komplampen moeten monteren etc. Ook al is dat om de 2 jaar, het lijkt me toch het beste om de hoogteregeling dan werkend te hebben.
Toch nog een aantal dingen waar ik geen rekening mee gehouden heb, dacht dat het allemaal redelijk makkelijk te realiseren was.
Je kan ook de hoogteregeling-knop uit het dashboard halen....
 
De hoogte regeling knop is niet zelfde als afs. Dus de koplampen moeten wel voor apk vervangen worden. Xenon moet automatische hoogte regeling hebben. Niet via die knop.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
kent er iemand en adres in belgie waar je bi xenon kunt laate instaleeren en waar je ze mss kunt koopen ook .
want gisteren na vw dealer geweest en zullen wilen dit niet doen want was daar gisteren voor gti achterbumper en rline voorbumper maar heb mij derekt weergekeerd Big Grin zo duur Big Grin dus nog wat rondzoeken op internet Stick Out Tongue
 
.  .  . 
Ok. Dus als ik het goed begrijp dan kan het óf met hoogteregeling zijn(als hoogteregelingknop blijft zitten), óf zonder hoogteregeling en dan de hoogteregelingknop weghalen.
Er hoeft geen regensensor in mijn auto te zitten?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V FSI 86pk 
Ik heb een kabelsetje liggen voor de xenon aan te sluiten. Als je een beetje handig bent kan je deze zelf aansluiten er zit een handleiding bij! Wil je ook AFS dan moet je deze kabel nog even apart aanschaffen.
Heb deze dubbel gekocht zie mijn topic.
 
Ik heb een kabelsetje liggen voor de xenon aan te sluiten. Als je een beetje handig bent kan je deze zelf aansluiten er zit een handleiding bij! Wil je ook AFS dan moet je deze kabel nog even apart aanschaffen.
Heb deze dubbel gekocht zie mijn topic.

Als ik het zelf zou doen, dan wordt het zonder hoogteregeling denk ik. Maar ik weet niet precies wat mij verder allemaal nog te wachten staat, want ik weet niet of ik de goede bcm wel heb en of ik een regensensor nodig heb etc. etc.
Als het een kwestie is van de koplampen kopen, kabel kopen voor het aansluiten van de Xenon, alles aansluiten en via vagcom programmeren en hoogteregelingknop eruit halen, dan moet dat niet zo'n probleem zijn.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V FSI 86pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!