@
ThijsVer, zet jij je cruise dan precies op 50 of 80 of 100 of noem de snelheden maar op?
zovan houdt je er dan wel rekening mee dat elke teller altijd een afwijking heeft en om te voorkomen dat je te langzaam rijdt (en dus mensen ophoudt) dat het verstandiger is om bijv 53 tot 56 km/u te gaan rijden?
hoe extreem je daarin wilt gaan kun je zelf bepalen door heel gedurft wel 57 of 58 te gaan rijden en als je echt een snelheidsduivel bent kun je zelfs 59 gaan rijden
wil je veilig en eco in het vaandel houden, dan kun je via je digitale snelheidsmeter ook je snelheid afklokken op 51 km/u
ik zelf ben echt geen hardrijder, ik ben gewoon iemand die houdt van een vlotte rijstijl met lichtelijk fel optrekken om zo de mensen achter mij de keuze te geven of ze mee trekken tot de toegestane snelheid of dat ze gaan slakkeren tot de toegestane snelheid (lees: in de 1 zetten koppeling helemaal op laten komen en dan pas gas geven en dat elke versnelling door. nou is dat wel een extreem geval, maar die zondagsrijders kom ik meestal op maandagochtend dinsdagmiddag donderdagavond vrijdagmorgen en zaterdag tegen, vreemd genoeg op zondag nooit
)
oh en over dat 130 te hard is, dat klopt, maar daar zijn de agenten zelf ook wel blij mee, die boetes zijn nooit zo hoog namelijk
't is meer van jah eigenlijk mag 't niet dus moeten we je wel een prentje geven, maar we begrijpen je goede bedoelingen
(let wel binnen de bebouwde kom vind ik het een ander verhaal dan ik hierboven schrijf)
ps als je sommige stukken van mij als spottend ervaart, dat klopt dat ik het spottend bedoel, dat heb ik expres zo gedaan, maar ik bedoel er niets mee in niemands richting omdat ik gewoon op een vriendelijke manier deze discussie wil voeren en daarbij kies voor een lichtelijk spottende variant om mijn stukje te schrijven