BlueGT
Lid
Weet er iemand of je de 2-cil modus kan uitschakelen bij de Blue GT ??
Ik heb het idee dat het maar weinig scheelt in het verbruik. In de praktijk werkt het systeem bij mij enkel als ik van een viaduct of zo iets naar beneden rijd, of als ik even gas loslaat voor een voor mij rijdende auto. Als ik daarna weer gas geeft om verder te rijden en dus weer ga accelereren voel je dat de motor eerst oppakt en dan ineens de 2 cilinders er weer bij gooit, maar dan is ie al krachten aan t leveren.
Na bijna 15k km vind ik dat t toch wel wat schokken in de aandrijflijn brengt.
Nu ben ik niet zo bang voor steekassen, versnellingsbak e.d. maar meer voor de inwendige motor, ik heb toch t idee dat het wel wat doet van binnen met krukas, lagers, drijfstangen, ketting e.d.
Ik begin me zo langzamerhand af te vragen hoelang dit alles het gaat volhouden, en of de reparatiekosten van bijvoorbeeld krukas lagers straks niet hoger gaan uitvallen dan de kosten van de door dit systeem bespaarde brandstof.
Een grootdeel van het blok en de computers zijn gelijk aan de GTi en die heeft het ook niet.
Dus vraag ik me af of het bij de Blue GT uitgeschakeld kan worden.
Iemand ideeën of ervaring met dit soort vragen?
Ik heb het idee dat het maar weinig scheelt in het verbruik. In de praktijk werkt het systeem bij mij enkel als ik van een viaduct of zo iets naar beneden rijd, of als ik even gas loslaat voor een voor mij rijdende auto. Als ik daarna weer gas geeft om verder te rijden en dus weer ga accelereren voel je dat de motor eerst oppakt en dan ineens de 2 cilinders er weer bij gooit, maar dan is ie al krachten aan t leveren.
Na bijna 15k km vind ik dat t toch wel wat schokken in de aandrijflijn brengt.
Nu ben ik niet zo bang voor steekassen, versnellingsbak e.d. maar meer voor de inwendige motor, ik heb toch t idee dat het wel wat doet van binnen met krukas, lagers, drijfstangen, ketting e.d.
Ik begin me zo langzamerhand af te vragen hoelang dit alles het gaat volhouden, en of de reparatiekosten van bijvoorbeeld krukas lagers straks niet hoger gaan uitvallen dan de kosten van de door dit systeem bespaarde brandstof.
Een grootdeel van het blok en de computers zijn gelijk aan de GTi en die heeft het ook niet.
Dus vraag ik me af of het bij de Blue GT uitgeschakeld kan worden.
Iemand ideeën of ervaring met dit soort vragen?
Niks
Polo