Bluetooth Audio

Hallo!

Ik ben nieuw op dit forum! Heb sinds kort een Candy White-e Polo BM van 08-2011, met o.a. Executive Plus Pakket met een RNS310, hij bevalt perfect!

Nu heb ik een vraag over de bluetooth audio functie: ik heb onder de bijrijdersstoel een bluetooth module (7P6) en op het dashboard een bluetooth pairing adapter (die met 2 knoppen). Alles functioneert prima, onder de phone knop op de RNS 310 verschijnt mijn volledige adresboek van mijn iphone, allemaal prima.

Als ik op de knop Media druk op de RNS310 en mijn iPhone 4 is niet aangesloten op de multimedia box in het dashboardkastje (dus alleen verbonden via bluetooth), dan verschijnt het bluetooth audio scherm. Ik kan dan de muziek op mijn iPhone via de luidsprekers afspelen (als ik die eerst start op mijn iPhone). Maar ik kan dan vervolgens niet een volgend nummer of ander album kiezen via de RNS310 of met de knoppen op het stuur.

In het bluetooth audio scherm zie je onderin boven de knoppen twee grijze vlakken (bij andere functies staat hier tekst). Als ik op de 'volgend nummer ' knop op het stuur of op de RNS310 druk gebeurt er niks. Als ik de telefoon heb aangesloten met de kabel op de multimedia box in het dashboardkastje, dan kan ik dit wel via de knoppen op het stuur of de RNS310 doen.

Hebben jullie dit ook? Is er ook een mogelijkheid om wel een volgend nummer te kunnen kiezen als de telefoon alleen via bluetooth is verbonden?

Groeten,

Martijn
 
Hallo!

Ik ben nieuw op dit forum! Heb sinds kort een Candy White-e Polo BM van 08-2011, met o.a. Executive Plus Pakket met een RNS310, hij bevalt perfect!

Nu heb ik een vraag over de bluetooth audio functie: ik heb onder de bijrijdersstoel een bluetooth module (7P6) en op het dashboard een bluetooth pairing adapter (die met 2 knoppen). Alles functioneert prima, onder de phone knop op de RNS 310 verschijnt mijn volledige adresboek van mijn iphone, allemaal prima.

Als ik op de knop Media druk op de RNS310 en mijn iPhone 4 is niet aangesloten op de multimedia box in het dashboardkastje (dus alleen verbonden via bluetooth), dan verschijnt het bluetooth audio scherm. Ik kan dan de muziek op mijn iPhone via de luidsprekers afspelen (als ik die eerst start op mijn iPhone). Maar ik kan dan vervolgens niet een volgend nummer of ander album kiezen via de RNS310 of met de knoppen op het stuur.

In het bluetooth audio scherm zie je onderin boven de knoppen twee grijze vlakken (bij andere functies staat hier tekst). Als ik op de 'volgend nummer ' knop op het stuur of op de RNS310 druk gebeurt er niks. Als ik de telefoon heb aangesloten met de kabel op de multimedia box in het dashboardkastje, dan kan ik dit wel via de knoppen op het stuur of de RNS310 doen.

Hebben jullie dit ook? Is er ook een mogelijkheid om wel een volgend nummer te kunnen kiezen als de telefoon alleen via bluetooth is verbonden?

Groeten,

Martijn

Beste Martijn,

Allereerst welkom op het forum.

Mbt je bluetooth audio; De bluetooth audio afspelen kan altijd, alleen precies wat jij zegt het volgende nummer moet op de telefoon gedaan worden als deze niet is aangesloten aan de multimedia box in het dashboardkastje, deze werkt helaas niet via bluetooth.

Mocht je de telefoon wel gekoppeld hebben doet deze knop op je radio het wel.

Verder is er geen oplossing om dit aan te passen in het systeem, wel zou je een hardware matige aanpassing kunnen doen en een andere module tussen plaatsen, maar de vraag is of je dit wil.

Ik heb zelf ervoor gekozen om dit maar zo te laten hoe het is.

Groeten,

RJ
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Dat je de telefoon niet kunt bedienen als hij gekoppeld is via bluetooth ligt aan het protocol dat door de radio wordt ondersteund.
Ik neem trouwens aan dat je een rns315 hebt, want volgens de specificaties ondersteund de rns310 geen bluetooth.

Het protocol wat de rns315 gebruikt is SDP en dan specifiek het A2DP profiel.
Met A2DP kun je dus gewoon audio streamen dmv bluetooth.
Voor het bedienen van de media op afstand heb je dan het AVRCP profiel nodig en dat wordt dus niet ondersteund.

Je zou het wel werkend kunnen maken met modules volgens mij, maar ik vind het wel best zo.

Voor meer info:
A2DP profiel: Bluetooth profile - Wikipedia, the free encyclopedia
AVRCP profiel: Bluetooth profile - Wikipedia, the free encyclopedia
 
Hallo!

Nu heb ik een vraag over de bluetooth audio functie: ik heb onder de bijrijdersstoel een bluetooth module (7P6) en op het dashboard een bluetooth pairing adapter (die met 2 knoppen). Alles functioneert prima, onder de phone knop op de RNS 310 verschijnt mijn volledige adresboek van mijn iphone, allemaal prima.

Hoe krijg je dat voor mekaar als je bij mij op de phone knop drukt gaat die nog steeds op mute en als gebeld wordt komt er niks in beeld bij mij werkt dat niet ik heb sinds gisteren zo'n kastje met 2 knoppen.
 
Als je de bluetooth adapter hebt ingeplugd in de houder, moet deze nog wel gekoppeld worden aan je radio / telefoon, dit doe je met je radio telefoon moet wel zichtbaar zijn bij bluetooth.
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!