Bluetooth Touch Adapter

Vandaag mijn polo geleverd gekregen & gelukkig met een bluetooth touch adapter. Hield me hart gisteren al vast toen ik het las.

Alleen paar kleine dingen die niet helemaal lekker werken waarvoor we naar de dealer terug kunnen:
- Navi krijgt geen GPS fix, lijkt net of dat ze een kabel los hebben getrokken :evil:
 
@ haukepbm
ik ga morgen even naar de dealer en hij gaat dan laten zien waarom die de bluetooth touch adapter niet werkt ofzo naja ik wil het met me eigen ogen zien en niet zo'n cheap ass opmerking t werkt niet!
To be continued (hij stelde het trouwens zelf voor dus ik ben benieuwd...)
 
Nou ik ben iig helemaal happy.

Ik had mijn polo op 3 januari opgehaald.
Met executive plus en touch adapter.
Op mijn radio had ik het menu voor telefoonfuncties,maar geen telefoonboek.

Nu had mijn baas nog een oude pairing adapter liggen van een golf.
Deze net in mijn houder geklikt... gepaird ... en hoppa nieuw telefoonboek ontvangen!

Nu kan ik dus op mijn radio mijn telefoonboek raadplegen en bedienen.
Precies wat ik zocht.
Wou eerst een RNS315 maar die is nog steeds niet mogelijk.
En nu met deze oplossing heb ik toch bereikt wat ik wou.

Nu komt de volgende uitdaging.
De houder verwijderen van mijn dashboard, en vervangen voor een houder voor mijn telefoon.
En dan een ipod verlengkabel leggen van mijn mediabox naar mijn telefoonhouder.
 
@Polojan

Ik heb ook de Bluetooth Pairing Device in me houdertje en telefoonboek scrollen werkt perfect dan op je RNS310 systeem :) dat in tegenstelling tot je touch adapter.

maar ik begrijp even niet wat je wilt doen met dat houdertje? dus je wilt Iphone houder inklikken op de plek waar nu de houder zit?

Hmm ik denk eerlijk gezegd dat dit niet gaat werken, want je hebt 2 soorten kabels dat is het USB kabeltje voor USBmedia opslag, mp3 spelers
en je hebt een IPOD kabel met een ipod aansluiting die naar mijn weten niet te verlengen is (maar als dat wel kan dan hoef je je glovebox nooit meer open te maken dus dat is erg chill Big Grin)

Maar dat houdertje in je dash is toch niet los te maken? ik zag nergens dat je deze los kan maken :S...
 
Ik wil deze kabel aan mijn Ipod kabeltje aansluiten: http://www.gearcompany.nl/merken/cablejive/cablejive-dock-extender-kabel-zwart-180-cm.html
Ik heb namelijk al voor de mediabox een ipod kabeltje.
Deze werkt al maar dan hangt mijn Iphone half in het dashboardkastje (niet echt over nagedacht door VW).

De telefoonvoorbereiding op het dashboard lijkt mij gewoon demontabel te zijn.
Deze is er ook op gemonteerd dus kan er ook vanaf.

Ik had dit draadje gevonden waar iemand dat ding er ook vanaf gehaald heeft: http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=111&t=29247&start=0

Dus moet dit nog eens aandachtig bestuderen.

Daarna nog een mooie console vinden die op de plaats kan waar de voorbereiding nu zit.
Daarop komt een Brodit houder voor mijn Iphone.
Hierin kan ik de Iphone verlengkabel in monteren zodat het telefoon inschuiven is en rijden maar.
 
Interessante SETUP! ik heb precies hetzelfde als jij nu ook met een pairing device, maar de kabel in de mediabox is veels te kort...dan hangt die idd half in het kastje...maar wanneer ik mijn Iphone aan de ipod kabel hangt krijg ik de melding dat deze niet gemaakt is voor de Iphone ofzo iets dergelijks...alleen voor de Ipod Nano/Touch etc
heb je daar wel eens over nagedacht?dat betekent dat je dan MDI niet via je Iphone kan doen :(

Je kunt wel muziek streamen via Bluetooth maar goed dat wil je neem ik van aan niet...maar opzicht ben ik het met je eens dat houdertje is nu nutteloos in zicht...want het fungeert nu niet als een touch dingetje, maar alleen als pairing device. als daar je Iphone ik kan steken dan staat het mooier in beeld :) ipv in je vakje voor je schakelpook Stick Out Tongue
 
Oke, bedoel je een logo op de behuizing van de adapter? Daar zit dan zeker de microfoon in. Ik heb er namelijk 1 met spraaksturing besteld maar dat zit er niet op. Ik kan het tenminste niet vinden.....
 
Dit is de voice:
TouchAdapterVoice-1.jpg


Groot:
http://www.motorkick.de/auto-bilder/201 ... a-2010.jpg

Dit is de reguliere:
m20090706173231.jpg
 
Ik snap er helemaal niets meer van. Zoveel verschillende verhalen over die adapter en wat er nodig is met de rns 310.

Morgen mijn auto ophalen en dan ga ik wel even kijken wat ze daar zeggen.
 
Ik heb vandaag mijn Polo opgehaald en kreeg hetzelfde verhaal van de dealer. Zij kregen de Touch adapter niet werkend met de RNS310.
Morgen komt voor mij ook zo'n andere adapter binnen met 2 knoppen.
Hij heeft het wel laten zien met een gebruikte adapter: integratie met RNS310 werkt prima! (telefoonboek enz.)
Ben benieuwd of audio sturen van iPhone via BT naar radio ook werkt.
Iemand al getest?
 
Wat ik overigens jammer vindt is dat je geen sneltoets kunt instellen voor een telefoonnummer. Je moet dus ook altijd een nummer via de laatst gekozen nummers zoeken of via je telefoonboek. Ook vindt ik de tekst aan de kleine kant zoals het telefoonboek wordt weergegeven waardoor je goed op de adapter moet turen en dan even niet naar de weg kijkt. Verder is het een fijn apparaat en bij mij gaat de verbinding vlekkeloos met de RNS310.
 
Ik heb de bluemotion al sinds september en had toen ook een Touch adapter voor mijn Iphone. Ik vond dat maar niks. Ik wilde mijn Iphone juist op de plek van de touchadapter hebben en de touchadapter in het handschoenen kastje. Zo gezegd zo gedaan. Was wel moeilijk om de universele houder van het dashboard te krijgen. Mar uiteindelijk was dat gelukt en heb ik die nu in mijn handschoenenvakje liggen. Vervolgens heb het Multimedia kastje uit het handschoenenkastje losgeschroefd en die achter het gat van de universele houder gepropt. Het iphone kabeltje wat aan het multimediakastje zit is nu net lang genoeg om door het gat in het dashboard naar een Brodit houder te gaan:
http://www.broditcenter.nl/iphone/b...-3g-3gs-tbv-griffin-powerjolt-kabel-5138.html


Werkt prima. Ik scroll nu rechtstreeks op de iphone door mijn contacten. Muziek kies ik via de RNS 310. Omdat ik de touchadapter niet meer gebruikte om adresen te keizen heb ik die later vervangen voor een pairing adapter met de twee knopjes.

So far so good. Heeft maanden goed gewerkt.Totdat een aantal weken geleden mensen begonnen te klagen dat ze me niet verstonden, terwijl ik hen wel kon horen. Heeft denk ik met een software update van de Iphone te maken. Ik had dat met mijn vorige Iphone 3G. Nu met mijn nieuwe Iphone 4G heb ik dit nu bijna constant. Ik kom er maar niet achter waar het aan ligt.

Iemand suggesties

groet

Midas
 
Vandaag het dashboardkastje eruit gehaald om te kijken hoe de telefoonvoorbereiding gemonteerd zit.

Alleen is het bijna niet te zien hoe het erin zit gemaakt.
Het lijkt er wel op dat er in het dashboard een rond gat zit.
En dat of gepopnagelde nagels of moertjes zitten waar de steun op vast zit.

Deze kant maar even zo gelaten en alles weer gemonteerd.

Nu ben ik de telefoonvoorbereiding aan het bestuderen.
Als je de adapter uit de houder haalt en je schuift het bovenste gedeelte omhoog zie ik een tors schroef zitten.
Deze losgehaald maar nog geen bewegin gehad in de houder.

Het werd al donker dus ga de volgende keer weer verder.

Iemand anders al een poging gedaan?
 
Beste Jan,


Ja zoals gezegd heb ik dit al een paar maanden geldende gedaan. Maar eigenlijk met iets te veel geweld. Moest uiteindelijk de houder aan de zijkant openwrikken om behalve de schroef die jij noemt nog twee grote schroeven te bereiken. Er is vast een meer elegante methode.

groet

Midas
 
ik ga daar niet meer aan beginnen :roll:
ik vind het wel goed zo...lekker zo'n pairing device in het zicht is zo erg niet Big Grin

wel vind ik het telefoonboek beetje onhandig werken...alles is in 1 groot telefoonlijst gepropt en je moet dan op zoeken drukken om de juiste persoon te zoeken...ja tenzij je door de grote telefoonlijst wilt scrollen...om snel iemand te selecteren moet je gemiste oproepen of gekozen nummers doen...maar goed soms heb je die niet gemist/gekozen...ja dan erger ik me toch aan die zoek functie soms...
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!