Bochtenverlichting inbouwen polo 6r?

hallo allemaal, ik had een vraag over de bochtenverlichting. Deze heb ik niet op mijn polo highline 1.2 tsi ZONDER oem xenon en/of start/stop. Ik heb wel mistlampen met dagrijlicht dus schakelaar 0 stand heb ik lampen in de bumper die uitgaan als je op dimlicht zet. Ik heb de optie wel in vcds en geeft een lampenstoring als ik deze aanvink. Ik weet niet of ik nog iets extra nodig heb of dat mijn bcm het gewoon niet aankan. Ik gok dat ik een bcm 087 heb. Weet iemand of het mogelijk is zonder al te veel aan te passen?

Volkswagen  Polo 6r 
Bij de 6R moeten er 2 lampjes in de unit zitten, 1 voor de dagrijverlichting de andere zijn de mist/bochten verlichting.
Ik heb 2 lampjes aan beide kanten in de bumper. Indd 2 voor drl en 2 voor mistlampen. Bochtenverlichting heb ik niet erin. Aanzetten via vcds werkt ook niet en geeft alleen een lampenstoring. Ik zou niet weten of ik niet iets mis. Helaas is het een vrij vaag onderwerp ook en is er niet veel over te vinden.

Volkswagen  Polo 6r 
wat is het nummer van je bcm? als het eindigt op 087 dan is het wel in te bouwen.
Zal wel 087 zijn. Weet het helaas niet precies. Is een highline met bijna alle opties etc. Bochtenverlichting staat ook als optie in vcds. Heb ik er een aparte module voor nodig of iets van can/lin aansluitingen?

Volkswagen  Polo 6r 
plus naar de bcm, draad van lichtschakelaar naar bcm, kabel van bcm naar iedere mistlamp
Dus wat je basically doet is dat je de drl laat lopen via de bcm? Dat heeft verder geen problemen met de drl? Dus zolang de dimlichten aan staan heb ik bochtenverlichting en met 0 stand heb ik drl?

Volkswagen  Polo 6r 
ja precies dat, maar dan mistlamp ipv drl. de drl doe je niks mee.
Ik dacht altijd dat de drl werkte als bochtenlicht. Welke pin moet je hebben en wat moet met de verbinding voor de zekeringkast. Moet je de draden van daar naar de bcm of direct van mistlamp naar bcm? En welke pin van de bcm moet ik hebben?

Volkswagen  Polo 6r 
ja precies dat, maar dan mistlamp ipv drl. de drl doe je niks mee.
Ik heb even gekeken, witte bcm stekker moet ik hebben en pin 9 en 10 voor links en rechts. Welke kabel van licht schakelaar moet naar de bcm en waar? En massa van de mistlampen kan ik die gewoon laten zoals het is of moet die ook een specifieke verbinding hebben?

Volkswagen  Polo 6r 
dat laatste: klopt. de rest moet je even opzoeken in het kabelschema.
Ik zal even kijken, welke type pin heb ik nodig voor in de bcm? Is dat toevallig de zelfde als bij de stuurkolom? Heb een extra setje van die namelijk voor mf stuur die ik dubbel kreeg.

Volkswagen  Polo 6r 
dat laatste: klopt. de rest moet je even opzoeken in het kabelschema.
Ik zie trouwens dat er een topic is voor mistlampen via bcm, bedankt nog verder en ik denk zo wel verder te kunnen. Zo niet besteed ik het wel uit. Weet alleen niet wie dat kan verzorgen.

Volkswagen  Polo 6r 
Ik denk dat het op ongeveer 200 euro komt incl materialen. Ik maak dan zelf de kabelboom ter plekke. Ik zit in Grave (net onder Nijmegen).
Ik zal even kijken of het mij lukt en zo niet benader ik je wel. Ben van plan misschien de bcm te upgraden maar dat ga ik niet zelf doen. Wellicht dat ik die ook bij jou kan doen later.

Volkswagen  Polo 6r 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!