Hoi,
Ik zit nu een week in het buitenland. Ik ben op reis met mijn Polo.
Ik maak mij een beetje zorgen om mijn Polo.
Vlak voor vertrek heeft mijn auto een onderhoudsbeurt gehad, dus hierbij was ook de motorolie en filter vervangen door de garage (Geen VW-dealer) en zij zagen en roken geen gekke dingen aan de oude olie.
Motorolie gebruikt op advies van de VW dealer: ''Motorolie Kroon-Oil Helar SP 5W30 C3 5L''
Ik heb op de snelwegen gereden van Duitsland en Oostenrijk, dat zijn snelwegen met bergen/heuvels, warm weer en met zo'n afstand van 1.400 km tot mijn bestemming dus de motor had flink moeten werken.
Zeker op de Duitse snelwegen trapte ik mijn Polo wel is vaker op zijn staart, omdat je daar geen andere keus heb. Bij aankomst van mijn vakantiebestemming merkte ik dat de olieverbruik hoger ligt dan normaal en voor mijn gevoel ruikt de olie WEL naar brandstof!
Dit is ook niet mijn eerste vakantie naar dezelfde vakantiebestemming met mijn Polo. Ik kan mij niet herinneren dat toen mijn olieverbruik hoog was en dat ik olie bij moest vullen. Het is tevens een diesel, ok wel niet de jongste auto meer maar dan nog....?
In Nederland hoef ik ook nooit olie bij te vullen tot aan de onderhoudsbeurt.
In de motorblok, in de buurt van het oliefilter zie ik wel olie. Oliefilterhuis en de deksel van de oliefilter is droog en schoon.
Ik ben wel van plan om hier in de omgeving naar de garage te gaan en kijken of zij ook brandstof denken te ruiken bij de motorolie. Ik ga nu gewoon aan mezelf twijfelen lol.
Maar omdat ik toerist ben, en al nooit zoveel vertrouwen heb in garages...!
Ik moet ook nog terug naar Nederland over 2 weken.
Verder doet de motor het prima, goed vermogen, geen zwarte/blauwe rookpluimen uit de uitlaat. Koelvloeistof is ook goed op peil en van kleur. Ik rook gister wel een brandstoflucht boven de motor, maar toen kwam ik erachter dat de roetfilter net begonnen was regenereren, ook dat doet de roetfilter om de zoveel 100 kilometers keurig.
Thanks!!!
Ik zit nu een week in het buitenland. Ik ben op reis met mijn Polo.
Ik maak mij een beetje zorgen om mijn Polo.
Vlak voor vertrek heeft mijn auto een onderhoudsbeurt gehad, dus hierbij was ook de motorolie en filter vervangen door de garage (Geen VW-dealer) en zij zagen en roken geen gekke dingen aan de oude olie.
Motorolie gebruikt op advies van de VW dealer: ''Motorolie Kroon-Oil Helar SP 5W30 C3 5L''
Ik heb op de snelwegen gereden van Duitsland en Oostenrijk, dat zijn snelwegen met bergen/heuvels, warm weer en met zo'n afstand van 1.400 km tot mijn bestemming dus de motor had flink moeten werken.
Zeker op de Duitse snelwegen trapte ik mijn Polo wel is vaker op zijn staart, omdat je daar geen andere keus heb. Bij aankomst van mijn vakantiebestemming merkte ik dat de olieverbruik hoger ligt dan normaal en voor mijn gevoel ruikt de olie WEL naar brandstof!
Dit is ook niet mijn eerste vakantie naar dezelfde vakantiebestemming met mijn Polo. Ik kan mij niet herinneren dat toen mijn olieverbruik hoog was en dat ik olie bij moest vullen. Het is tevens een diesel, ok wel niet de jongste auto meer maar dan nog....?
In Nederland hoef ik ook nooit olie bij te vullen tot aan de onderhoudsbeurt.
In de motorblok, in de buurt van het oliefilter zie ik wel olie. Oliefilterhuis en de deksel van de oliefilter is droog en schoon.
Ik ben wel van plan om hier in de omgeving naar de garage te gaan en kijken of zij ook brandstof denken te ruiken bij de motorolie. Ik ga nu gewoon aan mezelf twijfelen lol.
Maar omdat ik toerist ben, en al nooit zoveel vertrouwen heb in garages...!
Ik moet ook nog terug naar Nederland over 2 weken.
Verder doet de motor het prima, goed vermogen, geen zwarte/blauwe rookpluimen uit de uitlaat. Koelvloeistof is ook goed op peil en van kleur. Ik rook gister wel een brandstoflucht boven de motor, maar toen kwam ik erachter dat de roetfilter net begonnen was regenereren, ook dat doet de roetfilter om de zoveel 100 kilometers keurig.
Thanks!!!
Bijlagen
Volkswagen
Polo AW Highline DSG
1.0 TSI 115 pk