Heb een VOLKSWAGEN POLO (9N_) 1.4 16V (75Pk) benzine Highline 5 deurs uit maart 2003.
van 10-2001 tot vandaag probleemloos mee gereden (slechts 110 000 km) tot deze Polo recent wel startte maar niet aansloeg.
Mobiliteitsgarantie erbij en naar de garage gesleept; diagnose: kapotte brandstofpomp. Kosten €486,94 voor een nieuwe pomp. Commentaar garage: "Kan gebeuren, maar wel zelden."
Week later: idem. Diagnose: kapotte brandstofpomp. Maar wel onder garantie. Oeps. Nou ja, "maandagmorgenmodel pomp gekregen!"
Week later en enkele km verder: weer dezelfde klacht; diagnose: inderdaad vastgeslagen pomp. Grr....
Garage begint wel te sputteren en begrijpelijk. Wederom vervangende nieuwe pomp, na geheel leegmaken van de tank en vullen met Euro95.
Ik tank al een jaar of zo E10 (en eerder al wel in voorkomende gevallen soortgelijke goedkopere brandstof in Frankrijk).
En (desgevraagd door de garage) geen suiker of zand. E10 bevat meer ethanol: "geschikt voor alle auto's na 2001".
Is dat de oorzaak van het vastlopen van de pomp?
Ik tank vooralsnog alleen maar weer Euro 95......
Commentaar of tips?
Aanvulling: inmiddels twee maal volledige vergoeding van de vervanging van de pomp onder de (mobiliteits)garantie. Slechts de vervangende Euro95-benzine diende betaald te worden!
Maar het blijft een raadsel waardoor de pomp 3 maal vastliep!
van 10-2001 tot vandaag probleemloos mee gereden (slechts 110 000 km) tot deze Polo recent wel startte maar niet aansloeg.
Mobiliteitsgarantie erbij en naar de garage gesleept; diagnose: kapotte brandstofpomp. Kosten €486,94 voor een nieuwe pomp. Commentaar garage: "Kan gebeuren, maar wel zelden."
Week later: idem. Diagnose: kapotte brandstofpomp. Maar wel onder garantie. Oeps. Nou ja, "maandagmorgenmodel pomp gekregen!"
Week later en enkele km verder: weer dezelfde klacht; diagnose: inderdaad vastgeslagen pomp. Grr....
Garage begint wel te sputteren en begrijpelijk. Wederom vervangende nieuwe pomp, na geheel leegmaken van de tank en vullen met Euro95.
Ik tank al een jaar of zo E10 (en eerder al wel in voorkomende gevallen soortgelijke goedkopere brandstof in Frankrijk).
En (desgevraagd door de garage) geen suiker of zand. E10 bevat meer ethanol: "geschikt voor alle auto's na 2001".
Is dat de oorzaak van het vastlopen van de pomp?
Ik tank vooralsnog alleen maar weer Euro 95......
Commentaar of tips?
Aanvulling: inmiddels twee maal volledige vergoeding van de vervanging van de pomp onder de (mobiliteits)garantie. Slechts de vervangende Euro95-benzine diende betaald te worden!
Maar het blijft een raadsel waardoor de pomp 3 maal vastliep!
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen
Polo (5) GP BlueMotion Edition II 1.0 70 kW / 95 pk TSI Hatchback 7 versn. DSG.