In mijn ogen het juiste antwoord van die garagist. In de ogen van de klant kan dat overkomen als geldklopperij maar dat hij dit zegt is niet zomaar.
Stel dat hij je pomp installeert maar er is een probleem met die pomp, die garagist heeft dan geen zin in gedoe omdat de klant dan misschien gaat zeggen dat de garagist de pomp kapot heeft gedaan en niet wil betalen. Ik ben zelf ook mechanieker en doe af en toe ook werkjes voor vrienden, maar dat is ook iets wat ik zelden ga doen. Onderdelen installeren die ze weet ik veel waar gehaald hebben. (Mechanische onderdelen dan, schakelaars of lampjes oid geen probleem)
Zo kwam overtlaats een vriend vragen voor zijn distributieriem+ waterpomp en thermostaat te vervangen, hij had online alles al gekocht. Thermostaat was helemaal omzeep al, distributieriem en waterpomp had hij op de sloop gehaald. Stel dat ik dat dan monteer, dan ga ik de 'slechte garagist' zijn want auto warmt niet of overhit, of distributieriem springt en kleppen helemaal krom.
Ik snap wel dat het in de ogen van de klant misschien verkeerd overkomt, maar je moet het ook eens langs de andere kant aankijken.