Chip tunnen

Die box fopt je motorcomputer om meer vermogen te krijgen, er hoeft geen software in de motorcomputer geladen te worden.

Seat  Leon SC FR 
Heb jij trouwens nog E85 getankt Peej? En heb je ook verschil gemerkt?
As we speak heb ik er al een halve tank met E85 mix doorheen gejaagd :mrgreen:
Merk dat de auto zeker feller is! Leuk spul, ga de volgende tank iets meer E85 proberen, had nu 4 liter op een volle tank :)

Seat  Leon SC FR 
Haha dit word leuk.. Dus ik kan voor € 125 een box kopen en dan is me BM getunned.. Hmmm sounds good to me :mrgreen:

Wat is E85 ? Ik lees daar iets van dat de auto feller is, dus dat trekt mijn aandacht :p ..

E85 is een toevoeging bij de benzine waardoor je iets meer power krijgt , voor de diesel gaat dit niet op dacht ik.

en wat tuning betreft je kunt het zelf zo gek maken als je wilt , ben zelf van 150 PK en 225 Nm naar een vermogen van 236 PK en 435 Nm gegaan maar dit kost toch gauw een paar duizend euro.

E85 is een toevoeging bij de benzine waardoor je iets meer power krijgt , voor de diesel gaat dit niet op dacht ik.

en wat tuning betreft je kunt het zelf zo gek maken als je wilt , ben zelf van 150 PK en 225 Nm naar een vermogen van 236 PK en 435 Nm gegaan maar dit kost toch gauw een paar duizend euro.

Cker, je kan het indd zo gek maken als je maar zelf wilt.. Als je het geld voor heb why not :D..

As we speak heb ik er al een halve tank met E85 mix doorheen gejaagd :mrgreen:
Merk dat de auto zeker feller is! Leuk spul, ga de volgende tank iets meer E85 proberen, had nu 4 liter op een volle tank :)

Meer zou ik ook zeker niet doen. +- 5 liter bij een volle tank van 40 liter is perfect. Reden waarom je niet meer moet doen is omdat hij dan bij een koude start erg moeilijk start.

Volkswagen  Polo 
Bij Ventura tuning zeiden ze dat deze running box helpt om de EGR schoon te houden. Hij wordt heter en brandt beter schoon. Klopt dat?

Theoretisch zeg ik ja. Ik ben erg van het rustige rijden maar geef hem er af en toe als hij warmoes goed van langs. Daarna loopt hij gelijk weer zuiniger. Mijn EGR is nu pas na 90000km gaan storen! Ik hoor wel dat ze soms al bij 30000 km stuk gaan.

Bij Ventura tuning zeiden ze dat deze running box helpt om de EGR schoon te houden. Hij wordt heter en brandt beter schoon. Klopt dat?

Theoretisch zeg ik ja. Ik ben erg van het rustige rijden maar geef hem er af en toe als hij warmoes goed van langs. Daarna loopt hij gelijk weer zuiniger. Mijn EGR is nu pas na 90000km gaan storen! Ik hoor wel dat ze soms al bij 30000 km stuk gaan.
Dit kan inderdaad kloppen. De VWmonteur die mijn EGR-klep heeft vervangen gaf ook aan dat het verstandig is om bij warme motor hem een flink door te trekken. Dit kan ook zonder de tuningbox, maar met is het een groot feest..

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!