Chiptunen

Hoi allemaal,

Ik ben van plan om binnenkort een afspraak te maken bij VAGTechniek om mijn VW Polo 1.0 TSI (95 PK) uit 2018 te chiptunen (stage 1). Nu heb ik gelezen dat meerdere mensen op dit forum hun Polo hebben laten chiptunen. Hoe zijn de ervaringen na een aantal jaar? Is het bijvoorbeeld ook nodig om RON98 te tanken of kun je gewoon RON95 blijven tanken?

Hoor graag van jullie!
 
Volkswagen  Polo AW (2018)  1.0 TSI 
Voor de lange termijn ervaringen kan je inderdaad het beste hier zoeken/een vraag stellen.
Wat betreft RON 95 of 98, die vraag kan je denk ik het beste aan VAGtechniek zelf stellen. 98 heeft natuurlijk altijd de voorkeur, maar zij zullen waarschijnlijk zelf best weten of de afstelling veilig is icm met RON 95.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
Hoi allemaal,

Ik ben van plan om binnenkort een afspraak te maken bij VAGTechniek om mijn VW Polo 1.0 TSI (95 PK) uit 2018 te chiptunen (stage 1). Nu heb ik gelezen dat meerdere mensen op dit forum hun Polo hebben laten chiptunen. Hoe zijn de ervaringen na een aantal jaar? Is het bijvoorbeeld ook nodig om RON98 te tanken of kun je gewoon RON95 blijven tanken?

Hoor graag van jullie!
ik heb zelf 2,5 jaar gereden met een gechipte 1,0. Nooit ergens problemen mee gehad. Wel heb ik altijd 98 getankt. Ik vind het chippen het zeker waard. Ik ben zelf ook bij VAG geweest en kreeg hem terug met 144,5 Pk (stage 1+)
 
Volkswagen  AW GTI  2.0 TSI 200PK | Too be tuned.... 
Wat hier boven beschreven word hoor je vaak slijtage versnellingsbak slippende koppeling enz... Na chip tunen krijg je juist wat meer comfort en reageert die 1.0 motor al snel bij 2000 toeren. Gewoon rustig weg rijden met koude motor niet in de toeren jagen en over het algemeen lekker vlot blijven schakelen is er niets aan de hand. Er zijn mensen die hun auto niet chippen en er ook als een beest mee omgaan toeren jagen met koude motor enz... Als je bij een bekende Chippper gaat met garantie heb je alleen maar comfort ervan maar jou rechter voetje is ook van belang, behandel je melkkoe wel met respect en je kan er jaren plezier van hebben.
Ooh de e10 benzine van tegenwoordig kan je gewoon tanken, hoogstens wat minder rendement -7 pk vooral op hoge snelheid en je bougies zullen wellicht wat sneller moeten worden vervangen, verder nooit geen problemen gehad.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.0 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Myfirstcar
Langere termijn ervaringen.....

Slijtage aan versnellingsbak.
Remmen Slijtage.
Koppeling gaat eerder op.
Garantie vervalt.
Volgens mijn heb je dit zoizo…

Misschien even onderbouwing er bij plaatsen.
Dit is namelijk complete onzin… Slaat echt nergens op :joycat:

Garantie vervalt klopt.. maar als auto 3jaar oud is is die ook vervallen.
En dan nog geld het alleen op de motor
 
Haha slijtage aan versnellingsbak, ik mag toch hopen dat die bakken iets meer kunnen hebben dan de 1.0/1.2 standaard levert.. als je een 192pk GTI pakt en deze 100pk meer geeft snap ik je punt, maar dit slaat als een l*l op een drumstel.. :mrgreen:
heeft het na de tuning welgeteld 2 "pulls" volgehouden , toen was het bye bye koppeling
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
  • Haha
Waarderingen: kawazxr
Geen ervaring met het chippen van een 1.0 TSI, maar wel met een 1.2 TSI. Toen ik onze Ibiza, met 86pk, in 2014 kocht heb ik deze laten chippen met iets van 10 a 15k op de teller. Dat vonden we best spannend met garantie ed. Op het moment staat er 143k op de teller en kan ik best zeggen dat het chippen geen verdere extra kosten met zich mee heeft gebracht. Het is/was vooral een verademing hoe makkelijk het optrekken gaat. Voor het chippen vonden we de cruisecontrol heel onrustig en dan met name met het "bijklikken" van een paar km per uur. Daarnaast moest je op de snelweg echt even terug schakelen om een inhaalpoging te wagen ;) Dit was na het chippen allemaal voorbij. Tuurlijk het is geen GTI met een 1.4, 1.8 of 2.0 TSI, maar als ik dat had willen hebben dan had ik dat wel gekocht. Het is wel een wereld van verschil Big Grin

Ik denk dat veel ook samen valt met hoe de bestuurder er mee om gaat ;)


[Toevoeging] Hier in Nederland tank ik gewoon RON95
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!