Chiptuning 1.4 MPI

Zeker niet aan beginnen, 7pk en 12 nm ga je niks van merken, gerespecteerde tuners als JD doen dit geen eens met atmosferische motoren. Die zijn daar tenminste eerlijk in, in de zin van dat het geen nut heeft.
 
7pk en 12Nm merk je wel degelijk! Wat een bullshit om te beweren dat je 7 pk niet merkt, terwijl 25pk opeens een wereld van verschil is?!
Het gaat em om de procentuele toename. Denk je dat iemand met een RS6 blij wordt van 25pk en 50 Nm meer? Roepen die ook dat het bullshit is dat 1.2TSI motoren worden gechipt??

Tuurlijk, je zult niet versteld staan van de vermogenstoename, maar het betere verloop van het koppel zul je wel degelijk merken!

Vriend van me heeft zn golf 4 2.0 8v laten chippen: theoretische toename van 13 pk en 22 Nm en dat hok rijdt aanzienlijk lekkerder dan voorheen!
Rest alleen de vraag of jou dat die 500 euro waard is...
 
Tuning atmosferische motoren.

Uit ervaring blijkt dat chiptuning voor atmosferische VAG motoren (motoren zonder turbo of compressor) over het algemeen weinig/geen winst geeft. Denk hierbij aan de 1.4i-1.6i/V5/FSI/SDI motoren. De vermogensstijging is vaak maar enkele pk's na de tuning. Met als gevolg dat dit op de weg zeer slecht te vernemen zal zijn.
 
Toen ik nog een Leon 1.4 tsi had heb ik eens serieus gekeken bij JD engineering.
Zou 25 pk en 70 nm winst kunnen behalen, mijn 0-100 tijd zou van 9.8 naar 9.0 gaan. 0.8 seconde dus, kun je nagaan wat je met 7 pk en 12 nm zou "winnen"...
 
Soedje zei:
Zit tussen je oren... jij denkt serieus dat 12Nm iets uitmaakt op 132Nm?

0-100 standaard 12.1 sec.... Wat zal dat worden... 11sec? Hooguit.

Kijk, dit zijn getallen waar je wat mee kunt Big Grin (oké, diesel... maar toch)
http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Volk ... tml#header

Ik heb het zelf ervaren in die Golf ;) En het gaat niet puur om het sprintje 0 naar 100, gaat over snel oppakken, zelfde vermogen bij lager toerental, etc. En btw, van 12.1 naar 11 seconden noem ik aanzienlijk sneller!

Alessandro zei:
Tuning atmosferische motoren.

Uit ervaring blijkt dat chiptuning voor atmosferische VAG motoren (motoren zonder turbo of compressor) over het algemeen weinig/geen winst geeft. Denk hierbij aan de 1.4i-1.6i/V5/FSI/SDI motoren. De vermogensstijging is vaak maar enkele pk's na de tuning. Met als gevolg dat dit op de weg zeer slecht te vernemen zal zijn.

Gebaseerd op het gemiddelde dus, maar er staat dus niet dat het NIET merkbaar is. Enkele pk's noem ik 2,3 en niet 7. En je moet ook kijken naar de winst ten opzichte van het originele vermogen...

Sjakie zei:
Roel83 zei:
Tuurlijk, je zult niet versteld staan van de vermogenstoename, maar het betere verloop van het koppel zul je wel degelijk merken.

Hoe merk je dit dan en baseer je dit op ervaring?

Voor de 1.4 baseer ik dit op dezelfde ervaring als de mensen die roepen dat het niet merkbaar is... GEEN dus. Voor de 2.0 8V uit de golf kan ik wel uit ervaring spreken. En geloof me, die vriend van me zoekt dat tot op de spreekwoordelijke mm uit!

majinbuu zei:
Toen ik nog een Leon 1.4 tsi had heb ik eens serieus gekeken bij JD engineering.
Zou 25 pk en 70 nm winst kunnen behalen, mijn 0-100 tijd zou van 9.8 naar 9.0 gaan. 0.8 seconde dus, kun je nagaan wat je met 7 pk en 12 nm zou "winnen"...

Trekt jij de hele dag sprintjes van 0 naar 100?
Die 9.0 is een optimale waarde, net zoals het opgegeven verbruik van een auto. Je moet het beoordelen op gevoel want ik kan me niet voorstellen dat iedereen hier met een stopwatch in de auto zit ;)

Dus nogmaals mijn standpunt: naar mijn mening merk je het wel degelijk, maar ik zeg ook dat het relatief veel geld is voor weinig winst.

Zijn er hier uberhaupt mensen die hun atmosferische motor hebben laten chippen en van mening zijn dat ze er niets mee zijn opgeschoten?
 
php5PFnkJ.jpg

:mrgreen: :geek:
 
Even overgenomen van 1 van de Eigenaren van JD engineering van het skoda-forum,:

"Dat is ook 1 van de redenen waarom we bij JDEngineering kiezen om de kleine motoren links te laten liggen (5 pk bij een 1.4-75pk winnen en dan tijdens de testrit een toneelspel moeten spelen, hoe snel hij wel is), het moet wel goed te vernemen zijn, anders bieden we het simpel weg niet aan, hoe hoog of laag je ook springt/schreeuwt."
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!