Chiptuning Polo 6r 1.4 FSI 85pk, Ervaringen?

Beste mede-forummers,

Sinds een maandje of 3 heb ik een polootje, heb intussen al wat laten doen bij vagtechniek in nuenen (een aanrader!)

zoals;
Mf-stuur,
Mistlampen met DRV & bochtenverlichting
Nieuwste boornetmodule voorbereid op OEM Xenon.
Carkit
Highline ondergrill

Nu irriteer ik me aan het feit dat de auto niet goed meekomt met het overige weg verkeer.

Oplossing? nou eigenlijk niet, wellicht biedt een chiptuning met geringe winst meer?

Ik heb het volgende gevonden:
http://www.datatechnic.nl/chiptuning/vw/polo/polo_1.4_16v_fsi_85_pk/
Vermogen
85 PK
Na tuning 97 PK (winst van 12 PK)
Koppel
130 Nm
Na tuning 159 Nm (winst van 29 Nm)

heeft iemand ervaring?
 
Ik zou het niet doen, je pakt misschien 10% winst in de praktijk. 12pk is wel heel erg veel vind ik zelf haha.

En welke is dat dan die jij nu benoemd ? Basis of premium ?
 
Geen ervaring met datatechnic, maar eigenlijk weet ik niet goed wat ik hier van moet denken.. Een atmosferische motor chippen, normaal gezien doen ze dat niet(wegens geringe winst door afwezigheid van turbo), en is ook te zien aan de grote chipbedrijven, die bieden voor deze motor gewoon geen chip aan... Ik vraag mij dan ook af welke impact dit gaat hebben op de slijtage van je motor...
 
Ik zou RaceEend is naar zijn mening vragen;)
Als je t mij vraagt zit er een luchtje aan, maar dat is alleen mijn gevoel, waarom kan ik jemniet zo goed zeggen:roll:
(en ja ik weer dat RaceEend bij JD werkt, maar als je dan toch een tuner op t forum hebt, waarom er geen gebruik van maken:mrgreen:)
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik heb al eerdere berichten gelezen of het niet tunen van een atmosferische 1.4 motor, enkel nog niemand gevonden die er ervaring mee heeft?
Dat gegeven alleen al zegt genoeg.
 
inderdaad, een atmosferische motor heb je meer nut eraan als je ook nokkenassen etc gaat vervangen. Maar stelregel bij atmosferisch blijft: hoe meer power bovenin, hoe minder power onderin
 
turbo ? Ben je toch al rond de 3 a 4000 euro kwijt denk ik als je het goed doet. Maar dan krijg je wel serieus vermogen erbij. Dus remmetjes en dergelijke ook wel. Ik denk dat als je NA harder wilt gaan moet je meer beetje kijken met inlaat, uitlaat en dergelijke. Anders heb je gewoon een verkeerde auto gekocht ? Je weet dat 85pk niet echt heel spannend is Big Grin
 
Oke, wat kost een turbo zoal? Waarschijnlijk blijf ik dan niet 1:16 rijden haha


HIer kan geen turbo op gebouwd worden. De motor is niet geschikt voor een turbo.. Verkoop je auto koop een GTi als je iets sneller wilt gaan.

Of bouw er een 2.0 tfsi blok in.. Maak er een mooi project van dan doe je het gelijk goed! ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jubblegum
Geen dank, ik zou zeggen koop een 70" inch Sharp Stick Out Tongue 3999,- Eurries (een hele mooie Gadget)! Big Grin I.p.v duizende euros uit gaan geven aan benzine.

Of zet er een dikke schroefset/ airride onder met 18 inch dikke wielen. Rij je geen GTi maar je rijd wel mooi! Stick Out Tongue
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!