chiptuning

Richard zei:
Volgens mij bedoeld John TUNEX.
Niet tvs of vr6specialist!

Ik bedoelde dus wel de vr6specialist wat dus nu tvs heet.
Moet je eens op vwforum zoeken naar ervaringen.
En een kameraad van mij die een eigen zaak heeft is ook eens in kontakt gekomen met dat bedrijf en dat klonk nou ook niet echt positief.
En ik ken iemand die een Golf 4 R32 had en er daar een turbo op heeft laten bouwen maar dat ging ook niet helemaal goed.
 
Heb weer contact gehad met JD, ik vroeg mij af waarom het bij JD duurder is en welke meerwaarde zij kunnen betekenen:

Wat betreft het prijsverschil:

Tuning is tegenwoordig op elke hoek van de straat te doen.

Dit is omdat tuning tegenwoordig veelal via de OBD poort van de auto gaat, schieten de tuners/flashers als paddenstoelen uit de grond, de ene nog goedkoper dan de ander. Immers is het nu stekker aansluiten, software uitlezen, software versturen naar een programmeur in het buitenland. Deze doet wat aanpassingen (veelal puur turbodruk omhoog en een paar koppel begrenzers omhoog). Op deze manier van tuning heb je geen grote investeringskosten. Een obd-uitleestool, een garagebox en je kunt starten met tuning.

Er is tegenwoordig een flinke handel gaande in ‘tuningsfiles’. De kwaliteit van deze bestandjes laat nogal eens te wensen over. Dit wordt van achter een bureau geschreven zonder de auto ooit fysiek gezien/getest te hebben. Je kunt je voorstellen dat je zo nooit een optimaal resultaat kunt behalen en dit ook veel negatieve gevolgen kan hebben. In de bijlage een voorbeeld hoe dergelijke tuning er dan uit ziet. Uiteraard hij is sneller dan origineel, maar dit is geen mooi koppelverloop in onze ogen.



Bij JDEngineering wordt de software sinds jaar en dag zelf ontwikkeld op onze 4wd rollenbank. Wij specialiseren ons volledig op de VAG groep en kunnen zodoende ook méér, bijvoorbeeld bij een grotere turbo/verstuiver, kunnen wij de computer nog steeds prima afstellen. Hierdoor zijn wij uiteraard duurder dan de concurrenten die zonder ontwikkeling klakkeloos een ‘bestandje’ in de computer zetten op goed geluk.



Ik neem aan dat je je auto ook bij de dealer laat onderhouden en niet bij de “apk-voor-een-knaak” om de hoek. Zo moet je het ook zien met tuning, om een goede tuning te maken moet je zeer veel tijd steken in de ontwikkeling van je software op het moment dat een dergelijk model uit komt, dit kost veel tijd en geld, deze investering moet je terug verdienen door meerdere van deze modellen van tuning te gaan voorzien.



In de praktijk zul je merken dat een auto die bij JD getuned is, soepeler loopt (en je er nog normaal mee kunt rijden, zonder nerveus te zijn) en in veel gevallen meer vermogen heeft dan bij de gemiddelde tuner.



As week hebben we een andere polo GTI die we voorzien van een ander uitlaatsysteem + een DSG modificatie + maattuning, vooral de DSG modificatie heeft onze interesse bij dit model, we moeten op dit moment nl het koppel op 300Nm begrenzen om de bak soepel te houden, met de (software)modificaties op de DSG bak kan hier iets extra gewonnen worden. Icm de dsg aanpassing, kunnen we een mooie setprijs voor je maken.

Heb mail terug gestuurd om te vragen over wat voor setprijs we dan praten, ook heb ik gevraagd of er een mogelijkheid is voor groepskorting.

groet
 
Goed bezig Allessandro....

Ben zelf al een paar keer bij JD geweest met mijn auto's en ben zeer tevreden.
Hij haalt er altijd meer pk's uit dan hij opgeeft op zijn site.
Hij is iemand die de VAg producten door en door kent en zich daar ook in heeft gespecialiseerd. Dat gaf voor mij de doorslag.

Hartog tuning schijnt trouwens ook goed te zijn. Denk beide in dezelfde prijsklasse.

Ben trouwens erg benieuwd naar de aanpassing van de DSG.
 
update:

Beste Alessandro,

Als gezegd, afgelopen zaterdag hebben wij een polo GTI gebracht gehad, deze staat komende week bij ons voor de optimalisatie van motor en DSG bak (gezien deze geheel nieuwe dsg software gekregen hebben moeten we daar eerst even mee puzzelen).

Als deze auto volledig klaar is kan ik goed inschatten wat nodig is en wat de prijs hiervoor gaat zijn.

Terugbrengen naar orginele staat is uiteraard mogelijk, ook tussendoor. Dit is kosteloos.

Met vriendelijke groet,
Mark

Ik hou jullie op de hoogte, gr
 
update:

Beste Alessandro,

Yes, inmiddels is de Polo GTI weer klaar, dmv een alleen de motor ecu aan te passen is het gelukt om problemen met de DSG7 bak te verhelpen.

DSG tuning is zodoende niet noodzakelijk als het bij een stage 1 tuning blijft.

De kosten van de tuning zijn € 790,- incl btw. Specs zijn 210pk en 300-310Nm

Met vriendelijke groet,
Mark
 
Polootje zei:
Voor jou juist wel!! Jij hebt een geblazen blok (turbo) dus daar valt het meeste uit te halen..Veel meer dan uit een atmosferisch blok, zoals bijv. een 1.4 16V..


ik heb dus ook een 1.4 16V 75PK (high line), en ik heb me laten vertellen dat ik me motor kon laten chippen tot max 83 PK, is dat zo, met dit model? ik zou toch wat meer willen....

of zijn er nog andere snufjes wat mee telt om meer PK te krijgen? andere lucht filter? uitlaat? enz...
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V (high line) 
Ook ik laat mijn nieuwe GTI chippen vanaf de dealer.
Rond 11 October kan hij worden opgehaald/ geleverd.

Wat ik mij afvraag, misschien dat jullie dit weten, kan de DSG software hierna nog worden aangepast bij JD, want wil eigelijk Chip + DSG aanpassen...

ABT past toch niet gelijk de DSG aan.

Of verstandiger, om alles bij JD te doen, maar dan met verlies van je garantie?

Ik moet snel gaan beslissen, chip via dealer kan nog worden afgezegd... :?
 
Ik weet niet wat de ervaring is met garantie en chips? Als er motorisch iets kapot gaat, kijkt de dealer naar de software op de auto of hij is aangepast? Lijkt mij heel sterk, is het iemand hier eens overkomen? Ervaringen? :)

Ik wil namelijk mijn GTI ook bij JD chippen, maar ik wil de garantie echt niet kwijt. Zeker niet met de vele problemen die de 1.4 TSI DSG kan geven na een paar duizend KM!
 
Na wat meer info over de chip van ABT gekegen te hebben van de dealer, heb ik besloten om dit via JD te laten doen.

Dit met het evt. herconfiguratie van de chip, bij aanpassing van motor in toekomst (Filter, ander uitlatsys enz)
Ook werd de DSG chip niet aangepakt door ABT, en dit wil ik nl. graag.

@Vissa, is het je bekend dat je via ABT je garantie behoud?
 
Dat is mij bekend, maar de prijs daarvan is meer dan het dubbele i.v.t. JD en een vermogensuitdraai krijg je ook niet volgens mij bij ABT.

Ik ga liever naar JD waar ze hem uitvoerig testen op de testbank. Maarja, zou de dealer erachter komen mocht ik problemen krijgen in de toekomst met bijvoorbeeld de DSG bak, turbo, compressor of whatever waar ik garantie voor moet claimen.

Ik wil graag ook de kickdown eruit laten halen zodra de auto in Manual staat. Zo irritant als je iets lager in bijvoorbeeld zijn 2 zit, je vol op het gas trapt en de auto toch nog ff naar zijn 1 springt waar hij gelijk in het rood beland, totaal onzinnig. Ik wil de versnelling aanhouden waarin ik hem wil hebben. Stick Out Tongue
 
Vissa zei:
Ik weet niet wat de ervaring is met garantie en chips? Als er motorisch iets kapot gaat, kijkt de dealer naar de software op de auto of hij is aangepast? Lijkt mij heel sterk, is het iemand hier eens overkomen? Ervaringen? :)

Ik wil namelijk mijn GTI ook bij JD chippen, maar ik wil de garantie echt niet kwijt. Zeker niet met de vele problemen die de 1.4 TSI DSG kan geven na een paar duizend KM!
Als je hem laat chippen bij SEAT(!) Van der Velden in Benthuizen bij Zoetermeer, dan nemen zij de garantie op de auto (en dus niet alleen op de tuning, zoals meestal) gewoon over. Köhler in Hoofddorp idem volgens mij.
 
Kan alleen praten over mijn Tigra die ik gechipt heb gereden, en het 1 en ander in de soep liep.

Alles volledig vergoed gehad, en geen gezeik over de chip gehad, denk persoonlijk ook niet dat ze daar naar gekeken hebben.

En inderdaad, geen uitdraai van het vermogen via ABT :(

Vind het een gemiste kans van VW
 
Alessandro zei:
update:

Beste Alessandro,

Yes, inmiddels is de Polo GTI weer klaar, dmv een alleen de motor ecu aan te passen is het gelukt om problemen met de DSG7 bak te verhelpen.

DSG tuning is zodoende niet noodzakelijk als het bij een stage 1 tuning blijft.

De kosten van de tuning zijn € 790,- incl btw. Specs zijn 210pk en 300-310Nm

Met vriendelijke groet,
Mark


Volgens mij is dat de " veilige" marge wat pk's betreft. Meestal haalt JD er toch wat meer uit.
Maar niet slecht 210pk/310Nm al zou ik wel meer koppel willen hebben.
 
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om binnekort mijn polo 6R GTI 2011 te gaan chiptunen bij JD. Zijn er wellicht mensen die ook hun polo willen chiptunen? Wellicht kan ik dan iets regelen met een group-buy, zodat wat korting te behalen valt. Dit omdat het toch redelijk aan de prijzige kant is bij JD. Echter is het wel kwaliteit wat je krijgt. Indien iemand mee wilt doen reageer hier please :mrgreen:

Groetjes
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!