Cilinder kapot?

Hi all, dank voor de reacties. Rij inmiddels weer 2 weken in de polo. Er zat een misfire in de 1ste cilinder. Bougiekabel was geoxideerd en gaf sluiting, bobine kapot. Ik zal het niet helemaal goed uit leggen maar garage 2 heeft van alles filmpjes gemaakt en het was iig niet de cilinder. Ik ben zo blij dat ik hem zoals garage nr 1 adviseerde niet naar de sloop heb gebracht..Ben ook blij dat ik de auto op heb laten halen want ik had nog meer kapot kunnen maken tijdens de 30 km naar garage 2. Dank voor de reacties iig!
Een auto afschrijven voor een kapotte bobine en bougie kabel is heel bizar
 
  • Leuk
Waarderingen: FritsP
Een auto afschrijven voor een kapotte bobine en bougie kabel is heel bizar
Correct diagnose stellen is er tegenwoordig niet meer bij hoor... Lomp vervangen en als t niet werkt, jammer dan, naar de sloop met dat hok!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 45pk 106Nm (Autoweek Rollerbank) 
Helaas is het tegenwoordig vaak zelfs rendabeler om een paar onderdelen erop te schroeven dan een aantal uur besteden aan diagnose, das te duur...
Niet perse dat ik deze garage bedoel, maar wij hebben op m'n vorige werk (toen ik nog in de autotechniek zat) ook klanten gehad dat als je een keer 2-3 uur diagnose voorstelde ze ook afhaakte i.v.m. kosten, ook een van de punten "waardering" die ik in de loop der jaren steeds meer mistte..

Blij dat het voor de TS is opgelost met zo'n kleine ingreep. Dit zelf ook eens meegemaakt met advies van een vw-dealer om een hogedruk pomp van de Touran (1.6 FSI) te vervangen omdat dit uit de foutcode kwam, bleek de opvoerpomp in de tank te zijn na zelf wat Googlen (scheelde alleen aan onderdeel in nieuwprijs 1200 om 275 euro geloof ik, ik heb een 2e hands gescoord voor 50 euro :D)

En met de Polo ooit ook een advies gehad via een ander forum om een ABS pomp te vervangen terwijl dit de welbekende zekering op de accu betrof (ook gevalletje 1200 euro onderdeel om 1,95 euro voor de zekering :D)

@Tweak ik durf er mijn handen niet voor in het vuur te steken, het ene merk schakelt de injectoren uit bij misfires, het andere merk niet, als dit niet het geval is kun je je katalysator naar de eeuwige jachtvelden sturen.. ;)
 
Met een uurtarief van iets van 140 euro ex btw is het met de aanwezige elektronica in nieuwere voertuigen idd goedkoper om er een nieuw onderdeel op te sleutelen dan uitgebreid een paar uurtjes gezellig storing te zoeken in de kabelboom en verschillende regeleenheden/sensoren en actuatoren
Dan komt er nog het zoeken en uitpluizen van het juiste schema bij
Helemaal bij van die verrekte Franse schema's waar alles verspreid staat over meerdere schema's
Als ik bij ons uitlees dat er een elektronische storing is met een turbo-actuator ga ik er geen 3 uur aan verspillen om er uiteindelijk achter te komen dat de actuator zelf stuk is in die tijd heb ik hem al vervangen en proef gereden en rijdt de klant er al weer mee weg
 
Volkswagen  Polo AW/FL GTI  2.0TSI 207PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!