Climatic doet het niet meer

Ruud9N

Premium lid
Spritmonitor.de
3,388
1,068
213
Hoi,

Toen ik laatst 's avonds naar huis reed kreeg ik het wat frisjes.
Verwarming aangezet maar helaas, alleen maar koude lucht.

Het betreft een climatic? (handmatige airco)

2 vrienden vroegen mij of er wel genoeg koelvloeistof inzat. (nog niet gechecked)
Motortemp. is perfect. (wijzertje staat exact in het midden)

Iemand een idee wat dit kan zijn en wat dit gaat kosten?

Wel raar, pas 1x eerder gebruikt met de proefrit en nu al stuk. :(
Tijdens de proefrit deed hij het uitstekend.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Bedenk mij net dat ik een tijdje geleden wel had dat hij, met airco aan, even ineens hele warme lucht gaf.
Is dat een kostbare reparatie of kan iemand die een beetje handig is (ik dus niet) dat zelf ook doen?

Maar dan volgende week maar even langs de VW dealer, kan hij gelijk even iets veranderen. (deuren op slot met rijden)
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Vanavond ineens zin in een ijsje dus ik naar McDonalds.
Onder het rijden voelde ik ineens warme lucht en bleek dat ik de temp. op ca. 21ºC had staan.
Vermoed dat de stelmotor inderdaad blijft hangen.

Is dit makkelijk zelf te doen of is de dealer beter?
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Heb toen ik het probleem had bij de VW dealer gevraagd wat het zou moeten kosten en dat was rond de 600 euro, ze halen dan je hele dashboard eruit. Dat vind ik toch aardige bedragen....

Ik heb het klusje toen zelf gedaan via oa deze site
Stellmotoren der Temperaturklappe (V68) und der Umluftklappe (V154) ohne Ausbau des Armaturenbretts instandsetzen/tauschen - polo9N.info

en heb wel mijn hele dashboard eruit gehaald. Valt opzich nog wel te doen, je bent wel een paar uur bezig.

Nieuwe stelmotor kost iets rond de 120 euro.

Je kan hem ook met vagcom opnieuw inleren(kalibreren) misschien dat je stelmotor klem zit maar denk dat de contactbanen in de stelmotor ingesleten zijn waardoor deze niet goed contact maakt en dus blijft hangen en hierdoor dus hele warme lucht krijgt.
 
Ja, koelvloeistof is helemaal in orde.

Heb vandaag de wagen laten uitlezen bij een VAG specialist in Nuenen. (€ 20,--)
Deze heeft ook meteen even de foutmeldingen uitgeprint.
Heb er zelf totaal geen verstand van maar grapje blijkt ca. € 100,-- per melding te kosten is mij verteld. (ex. arbeid)

VCDS.JPG
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Wie kan mij meer info geven over bovenstaande foutmeldingen?

Heb begrepen dat de kleppen kunnen blijven hangen.
Wat moet er gebeuren om te controleren of dat het probleem is en zo ja, om die weer gangbaar te krijgen?
Let er wel op, ik moet het allemaal laten doen omdat ikzelf 2 linker handen heb. :(
Heb wel een vriend die kan sleutelen maar of hij dit ook kan... ?

Zou graag een fatsoenlijk werkende kachel willen hebben in de w w w w winter.
Nu doet hij het vaak niet, of ineens hééél erg goed.
Gewoon werken is zeldzaam.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Heb inmiddels begrepen dat ze ook een diagnose kunnen doen om te zien of de kleppen vastzitten of dat de motoren kapot zijn.
Heb voor woensdag a.s. een afspraak gemaakt bij VAG techniek in Nuenen.
Kosten ca. € 60,--. :(

VW dealer opgebeld voor de prijs van de 2 motoren.
1: € 157.24
2: € 174.97

Wordt je niet echt vrolijk van dus ik hoop maar dat de kleppen vast zitten maar dat de motoren nog goed zijn. (duim duim)
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Dank je, daar kan ik wel wat mee.
Helaas vandaag geen tijd voor en moet vanavond wel even op en neer naar Brussel.
Maar hopen dat hij het dan wel doet of dat het niet te koud wordt.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Putten e.d. vielen wel mee maar het eerste deel was wel erg.
Leek wel of je over een rasp reed.

Helaas afspraak afgezegt, zit ziek thuis. :(
Hopelijk volgende week weer beter.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 

Ik heb hetzelfde probleem, heb een motortje op ebay op de kop weten te tikken uit duitsland voor 27 euro. Nou wil ik het zelf ook graag proberen met die mooie handleiding.

Nu begrijp ik alleen dat gedeelte niet over het terugzetten van de basisinstelling. Ik beschik niet over zo een apparaat, kan ik die stap overslaan, of werkt het daarna niet meer?
En moet ik voordat ik begin de verwarming op heet zetten ivm de stand van de klep? Of maakt dat niet uit?
 
Heb vandaag het motortje vervangen. Was goed te doen met de duitse handleiding.

Let wel op de stand van het tandwiel van de motor en de regelklep. Er zit een hap in beide tandwielen die in elkaar moeten vallen, anders past het niet. Zo kan je zien in welke stand ze in elkaar geschoven moeten worden.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!