Climatronic module 2011

Ik wil jullie even mijn ervaringen delen met de module welke te krijgen is bij CIT-Carparts (eBay).

Deze (Chinese) unit is uitwisselbaar maar! de display licht alleen op als je je licht aan zet.
Bij alleen contact aan is deze nauwelijks te lezen.

De originele unit van VW (die dus €350,- kost) is gewoon uitwisselbaar en licht op bij alleen contact.

De besturing die regelt wanneer de display oplicht zit dus in de module zelf.

De VW module is inderdaad: 6 R0 907 044 H WZU

Ik weet dus niet zeker of het hier om één exemplaar gaat of dat alle units van CIT zo zijn!
 
Sjakie zei:
Ok top.
Heb jij al zo'n module besteld?

Ja, eerst bij CIT
Ik kreeg eerst een Europese toegezonden maar deze was duidelijk gebruikt en er zat een afgebroken schroef in.
Ik heb toen een nieuwe toegezonden en dit was een Chinese (hoogglanzend chroom).
Deze lichtte dus alleen op na inschakelen licht.
Toen ik heb belde zei hij dat hij nooit klachten had gehad en geen nieuwe meer had (wat ik betwijfel)
Hij heeft toegezegd het geld terug te storten.

Ik heb nu maar die in den buidel getast en een originele besteld.
Deze werkt prima!
 
Sjakie zei:
Was hij gemakkelijk te installeren?

Echt heel makkelijk:
Ramen rond NAV (radio) en Climatronic loshalen (Het grote raam eerst aan de onderkant via de uitsparingen).
Dan twee schroeven los (aan de onderkant boven de bekerhouders, dus korte torx gebruiken)
Twee stekkers los
Nieuwe pakken en stekkers erin
Dan schroeven erin maar niet vast
Raampje er omheen
Dan centreren in raampje en schroeven vast.
Raampje van radio terug
Bij contact aan gaat het display knipperen, wacht even tot hij gewoon op licht
Nu even resetten (Knop 2, 4 en 7 tegelijk in, 2 seconden)
Wachten tot de drie luchtuitlaat-tekentjes stoppen met knipperen (Hij test het systeem volgens mij)

Klaar.
 
Ik heb via een forumlid van Motor-talk.de ook de zwart-witte Climatronic besteld. Is inderdaad de China-uitvoering, maar wel met mat-chroom. Als de verlichting uit is, zijn de cijfers en symbolen op het display fel verlicht. Als je de lampen aanzet, worden de cijfers en symbolen gedimd en zijn de bedieningsknoppen verlicht. Dit is de officiele VW-versie rechtstreeks uit de Continental-fabriek in Tsjechie waar ze gemaakt worden.

Licht uit: [lb:3p62nk8z]http://img718.imageshack.us/img718/2883/climatroniclichtuit.jpg[/lb:3p62nk8z]

Licht aan: [lb:3p62nk8z]http://img856.imageshack.us/img856/8181/climatroniclichtaan.jpg[/lb:3p62nk8z]
 
SjaakTrekhaak zei:
Ik heb deze inderdaad geleverd gekregen in mijn polo die geleverd is op 16 juli 2011 zal proberen een foto hier te plaatsen.
Hier is een afbeelding en zou hij zelfs besteld kunnen worden?:
http://www.cit-carparts.com/product/showdownload.php?lang=en&id=76

Hoi

Zou jij of iemand anders met een nieuwe auto met de nieuwe module even kunnen testen of het display zelf van de climatronic mee dimt met de rest van je dashboard als je het dashboard dimt met het wieltje naast de verlichtingschakelaar?

Bedankt!
 
FlashredBM zei:
Ik heb via een forumlid van Motor-talk.de ook de zwart-witte Climatronic besteld. Is inderdaad de China-uitvoering, maar wel met mat-chroom. Als de verlichting uit is, zijn de cijfers en symbolen op het display fel verlicht. Als je de lampen aanzet, worden de cijfers en symbolen gedimd en zijn de bedieningsknoppen verlicht. Dit is de officiele VW-versie rechtstreeks uit de Continental-fabriek in Tsjechie waar ze gemaakt worden.


volgens mij is dat dan de Europese versie
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!