Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Leggen jullie dat eens uit aan mij als newbee op deze site.
Wat is coming home en leaving home?
Heb ik nu standaard dagrijverlichting en bochtenverlichting op mijn nieuwe Polo Highline?
sinds 2011 is dagrij verlichting op elke nieuwe auto verplicht, dus heb je dan waarschijnlijk in de mistlampen. Auto's zonder mistlampen krijgen het in de vorm van dimlicht wat op 50% brandt.
coming home: de dimlicht of mistlampen blijven nog even branden nadat je de auto uit hebt gezet zodat je de deur kan vinden
leaving home: dimlicht of mistlampen gaan branden zodra je de auto ontgrendeld
sinds 2011 is dagrij verlichting op elke nieuwe auto verplicht, dus heb je dan waarschijnlijk in de mistlampen. Auto's zonder mistlampen krijgen het in de vorm van dimlicht wat op 50% brandt.
Bochtenverlichting is een optie, dus dit krijg je alleen als je het hebt aangevinkt bij de dealer of Xenon hebt gekozen. (Of iemand kan vinden met VAGCOM die het aan kan zetten)
DRL kan alleen op een bepaalde dag verplicht gesteld worden voor vanaf dan nieuw verkochte auto's, pas dan zal de wettekst veranderen.
De auto-fabrikanten zullen er ruim voor die tijd voor zorgen dat al hun types voorzien zijn van DRL, zodat ze niet met voorraden zonder DRL blijven zitten.
De wetgever kan ook niet verwachten dat een particulier achteraf DRL gaat inbouwen, ook al doen sommigen dat wel.
P.S.
Kwam erachter dat mijn bochtenverlichting niet allen in een bepaalde stuurhoek aangaat, maar ook samen met het knipperlicht.
Op de ANWB-site staat toch echt:Als je goed gelezen had staat er dat de nieuwe type's geleverd dienen te worden af fabriek met DRL dus als er volgende maand een nieuw model polo uit zou komen dan moet het er op zitten. de lopende types kennen deze verplichting niet. Dus als het huidige model polo nog 10 jaar mee zou gaan hoeft het er niet op te zitten.
Op de ANWB-site staat toch echt:
Alle nieuw verkochte auto's, ook van modellen die al voor 7 februari op de markt kwamen, moeten vanaf augustus 2012 standaard hun verlichting aandoen als ze gestart worden.
En ik kwam laatst bij de dealer om te vragen of er bochtverlichting als nog op kon, maar dat was absoluut niet mogelijk!
Is er iemand in de buurt van Enschede die dat toch voor mij erop kan zetten, ben uiteraad bereid om daar wat voor te betalen.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.