Contactslot computer stuk

Goede dag allemaal,

Mijn 2010 polo 1.2 tdi slaat niet meer aan.
Het display geeft safe aan, de startmotor gaat wel rond maar de motor start niet.

Nu staat hij/zij bij de dealer en die geeft aan dat de computer stuk is van het slot. Kostenplaatje: €1600,-

Weet iemand welke computer dit betreft en of een gebruikt onderdeel te gebruiken is?

Alvast bedankt!

Gr Arie
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
zo'n dure kan alleen maar motor ECU zijn. eurootje of 1400 voor onderdeel + montage + inleren startblokkering.
tellerbak met startblokkering kan ook stuk zijn, maar dan start de motor wel en valt uit na een paar seconden.

ik zou, voordat je akkoord geeft, afspreken met de garage dat ze alleen de motor ECU mogen vervangen als ze zeker weten dat dat het probleem verhelpt, zo niet, betaal je er niet voor. voor je 't weer vervangen ze de helft van de control modules en doet nog niks het Stick Out Tongue
 
Als je de auto instapt en wilt starten slaat hij de eerste keer een seconde aan, alle keren daarna blijft hij alleen maar ronddraaien op de startmotor. Op slot en ontgrendelen en je begint weer van voor af aan.

Bedankt voor de tip om een goede afspraak vooraf te maken met de dealer!
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
Ik heb gisteren de gerepareerde polo opgehaald van de dealer. Ze hebben gelukkig een gebruikte computer gebruikt waardoor het bedrag lager gebleven is, namelijk €565.
Alsnog even slikken maar veel beter dan de 1600. [emoji28]

Bedankt voor het meedenken!
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
Slechte soldering op de print plaat.

Moet ze helaas bij de lupos ook wel eens vervangen.
Net als de 2 relais van de stuurbekrachtiging. Staan er om bekent na verloop van tijd stuk te gaan... Niet de relais maar wel de soldering
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!