Hallo allemaal, tijd voor een update
Inmiddels 7.000km verder met de auto en het volgende mogen ervaren.
Rammeltje van de ketting bij starten is verdwenen na het vervangen van de olie/filter.
Hij heeft voor zover ik aan de peilstok kan zien (na 7k km) NUL olie verbruikt (zal heus wel iets zijn of de auto staat niet precies recht)
Na het eerder genoemde onderhoud en steenslag behandelen/verwijderen langs VAG Performance Center geweest in Vorden (mooi ritje) waar Matthijs Leussink de auto (vooral de motor) heeft nagelopen. Compressie, ketting toleranties allemaal binnen specificaties. Daarna stage 1 getuned
De bovengenoemde waardes zijn schattingen door acceleratie te meten, maar de tune heeft de auto getransformeerd. Het verbruik is gelijk gebleven (1 op 15,5 bij een redelijk vlotte maar laagtoerige rijstijl) Het koppel is enorm, ook in de 6e versnelling trekt de auto als een beest. Topsnelheid valt enigszins tegen met 195km/h (GPS)
Ook de goedkope radio uit China omgewisseld naar een Pioneer met officiële CarPlay, en een klein actief subwoofertje onder de stoel.
Laatst ging de O2 sensor stuk, voor 30,- een nieuwe erin gezet. (heb het gefilmd als je wil lachen)
Youtube short O2 sensor
Al met al heerlijke zuinige en toch sportieve auto met zeer lage maandlasten.
Inmiddels 7.000km verder met de auto en het volgende mogen ervaren.
Rammeltje van de ketting bij starten is verdwenen na het vervangen van de olie/filter.
Hij heeft voor zover ik aan de peilstok kan zien (na 7k km) NUL olie verbruikt (zal heus wel iets zijn of de auto staat niet precies recht)
Na het eerder genoemde onderhoud en steenslag behandelen/verwijderen langs VAG Performance Center geweest in Vorden (mooi ritje) waar Matthijs Leussink de auto (vooral de motor) heeft nagelopen. Compressie, ketting toleranties allemaal binnen specificaties. Daarna stage 1 getuned
De bovengenoemde waardes zijn schattingen door acceleratie te meten, maar de tune heeft de auto getransformeerd. Het verbruik is gelijk gebleven (1 op 15,5 bij een redelijk vlotte maar laagtoerige rijstijl) Het koppel is enorm, ook in de 6e versnelling trekt de auto als een beest. Topsnelheid valt enigszins tegen met 195km/h (GPS)
Ook de goedkope radio uit China omgewisseld naar een Pioneer met officiële CarPlay, en een klein actief subwoofertje onder de stoel.
Laatst ging de O2 sensor stuk, voor 30,- een nieuwe erin gezet. (heb het gefilmd als je wil lachen)
Youtube short O2 sensor
Al met al heerlijke zuinige en toch sportieve auto met zeer lage maandlasten.
Volkwagen
CrossPolo (6R)
Stage 1 tuned 1.2 TSI 145PK