Dagrijverlichting naar LED

Ik heb zojuist de DRL in mijn Polo 6C veranderd naar LED. De DRL/bochtverlichting zit bij mij samen met de mistlampen in de bumper. Ze werken allebei wel zonder storing, maar de DRL gaat alleen aan op stand 0. Voorheen ging de DRL ook aan op AUTO als het licht genoeg is natuurlijk. Is dit iets wat ik moet coderen met OBDEleven?

Hierbij de foto's van de verschillende standen
1. Stand 0
Stand_0.JPEG

2. Automatische verlichting (geen drl, wel dimlicht?)

AUTO.JPEG

3. Stadslicht (stadslicht + drl)

Stadslicht.JPEG

4. Dimlicht

Dimlicht.JPEG
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Fabian1993
Ik heb inderdaad ook de Vland achterlichten in rood. Deze zijn al LED, maar dit mag ook gewoon.
Ik zit dus ook met een twijfel of ik de hele unit ga vervangen voor LED, dan heb je wel een mooier wit licht. Of alleen de halogeen lampen vervangen maarja dan heb je ze niet goed wit.

De DRL lampjes zijn bij mij overigens al LED. Ik denk dat ik hier niet echt gezeur van ga krijgen. Maar wil uiteindelijk ook de andere lampen vervangen ivm kleur verschil.

Ik heb zelf ook naar deze zitten kijken, zien er wel dik uit vind ik.
Maar weet dus niet of deze echt goed zijn. Iemand ervaring mee? Of andere aanbevelingen?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 
Ik heb deze inderdaad zien staan, ik vind deze uiteindelijk (inclusief lampjes) nog steeds vrij prijzig. Daarnaast zit ik dan nog steeds met mist/dagrij verlichting die halogeen blijft en dus weer met twee verschillende kleuren licht. Aangezien de mistlampen ook als bochtverlichting werken, krijg ik deze dus vaker te zien dan alleen bij dichte mist ;). Maar het is ergens wel het overwegen waard.
Ja dat klopt ook helemaal. Heb ik zelf ook en stoor me ook een beetje aan de verschillende kleuren. Ik overweeg om ze uit te coderen.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 Turbo 240PK 
Ik heb inderdaad ook de Vland achterlichten in rood. Deze zijn al LED, maar dit mag ook gewoon.
Ik zit dus ook met een twijfel of ik de hele unit ga vervangen voor LED, dan heb je wel een mooier wit licht. Of alleen de halogeen lampen vervangen maarja dan heb je ze niet goed wit.

De DRL lampjes zijn bij mij overigens al LED. Ik denk dat ik hier niet echt gezeur van ga krijgen. Maar wil uiteindelijk ook de andere lampen vervangen ivm kleur verschil.

Ik heb zelf ook naar deze zitten kijken, zien er wel dik uit vind ik.
Maar weet dus niet of deze echt goed zijn. Iemand ervaring mee? Of andere aanbevelingen?
Je kunt beter voor originele bi-xenon gaan. Het is iets duurder, maar goedkoop is duurkoop. Ik had H7-koplampen en ben nu overgestapt naar originele bi-xenon. Of LED. Maar die zijn echt duur imo
 
VW Polo  6R  1.2 TSI 
En weet iemand toevallig nog een goeie set H8 mistlampen. Wel zo wit mogelijk, zodat deze vergelijkbaar zijn met mijn LED DRL


Heb deze via AliExpress. Lampen zijn mooi wit, erg fel en geven geen storing.
Enkel de stekkers van de auto waren te klein voor de koelribben achterop de lamp,
maar met een dremel haal je zo de randjes eraf en passen en borgen ze perfect.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 110pk DSG 
  • Leuk
Waarderingen: DaWheelz
Ik weet dus niet zo goed waar ik naar moet kijken bij goeie koplampen. Dus vandaar dat ik iets van een voorbeeld vraag :sweatsmile: . Zijn het dezelfde als jij hebt, die zijn er mooi uit
Controleer of de bevestigingsoortjes nog in orde zijn en niet afgebroken. (Als de bevestigingsoortjes afgebroken zijn, is de kans groot dat ze gestolen zijn of gewoon beschadigd.) Als de oortjes kapot zijn, kun je ze zelf repareren met een reparatieset (https://www.burgonderdelen.nl/6r-koplamp-reparatie-set-rechts/). Een veelvoorkomend probleem bij de Polo 6R/6C is dat er bij regenachtig weer vocht in de koplamp kan komen. Controleer of de lampjes werken, in goede staat zijn, en/of de module nog goed functioneert. Controleer ook of de kapjes niet dof zijn; dit kun je polijsten.

Bedankt! Hij zag er vanaf aankoop niet zo mooi uit. De binnenkant was dof, maar gelukkig kende ik iemand die dat voor mij kon fixen.1727951597363.jpegIMG_9579.JPEG
 
VW Polo  6R  1.2 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: DaWheelz
Controleer of de bevestigingsoortjes nog in orde zijn en niet afgebroken. (Als de bevestigingsoortjes afgebroken zijn, is de kans groot dat ze gestolen zijn of gewoon beschadigd.) Als de oortjes kapot zijn, kun je ze zelf repareren met een reparatieset (https://www.burgonderdelen.nl/6r-koplamp-reparatie-set-rechts/). Een veelvoorkomend probleem bij de Polo 6R/6C is dat er bij regenachtig weer vocht in de koplamp kan komen. Controleer of de lampjes werken, in goede staat zijn, en/of de module nog goed functioneert. Controleer ook of de kapjes niet dof zijn; dit kun je polijsten.

Bedankt! Hij zag er vanaf aankoop niet zo mooi uit. De binnenkant was dof, maar gelukkig kende ik iemand die dat voor mij kon fixen.1727951597363.jpegIMG_9579.JPEG
Oke duidelijk, thanks voor de uitleg!

Als ik jou koplampen zo vergelijk met deze
Lijken ze hetzelfde, of zie ik dit verkeerd? Deze zijn namelijk qua prijs iets beter te doen
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!