Dagrijverlichting ook achter verplicht

Je hoeft ook niet te seinen want het is overdag überhaupt niet verplicht om verlichting te voeren. Als je DRL voert, wat niet verplicht is, en je auto is nieuw aangeschaft (en geproduceerd) na 2015 dan moet je achterlicht ook mee branden inderdaad maar je mag gewoon je verlichting uitzetten overdag.

Als ik overdag zonder licht zou rijden en iemand seint naar me sein ik ook terug als in "bemoei je met je eigen zaken".


In mijn situatie gesproken he, ik ga in het donker weg en in het donker thuis.
 
"Vanaf februari 2011 moeten alle nieuwe automodellen in de Europese Unie zijn voorzien van dagrijverlichting. De regel geldt niet voor modellen die al langer op de markt zijn; alleen auto's die vanaf dan worden geïntroduceerd, moeten aan de regel voldoen."
Maar dat is de discussie niet
... Het gaat over de achterlichten wel of niet aan bij dagrijverlichting.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
DRl achter is nog steeds niet verplicht het mag maar geen verplichting. In Belgie is het zelfs verboden. Sommige dealers zetten het standaard wel aan uit veiligheid, maar helaas niet standaard nog.

PS de lichtsensor gevoeligheid is niet altijd standaard aanwezig in de polo AW en kan naderhand wel geactiveerd worden :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!