dagrijverlichting

Dag Forum'ers

Ik volg al een tijdje passief het forum en ik rijd zelf ook met een Polo 6R (trendline, geen dagrijverlichting in bumper, model 2012 en ik heb geen licht- en zichtmodule als optie).
Wat mij nu deze morgen opviel toen ik wou vertrekken, was dat AL mijn lichten branden bij lichtschakelaar op nul. Ik wist dat mijn dimlicht brand, maar toch niet mijn achterlichten en zelfs nummerplaatverlichting? Dagrijlichten zijn toch enkel de voorste lichten? Of ben ik nu volledig fout? Waar het op neer komt is dat of ik de schakelaar nu op 0 of AAN zet, het blijft toch hetzelfde :?: (voor alle duidelijkheid: dashboard is wel juist verlicht (lees: gedimd))

Thx!
 
Hangt af van merk tot merk dacht ik, dagrijverlichting valt ook een beetje te vergelijken met stadslicht, en dan brand ook zowel vooraan,de stadslichtjes dan, als achteraan de lichten.. Ik kan het niet met zekerheid zeggen want hier thuis hebben ze ook die optie niet genomen maar alleszins bij de mama haar 6r branden ook zowel voor als achterlichten op stand 0. Ik denk dat ze gewoon zonder de dagrijlichtmodule op stand 0 ook stand 1 hebben geprogrammeerd. Dit zou wel te verhelpen zijn dmv vagcom neem ik aan...
 
Jij hebt wat de Duitsers "Dauerfahrlicht" noemen: dan brandt alle verlichting, maar de dimlichten slechts op beperkte sterkte bij stand 0.
In het Nederlands wordt geen verschil gemaakt tussen "Dauerfahrlicht" en "Tagfahrlicht".

Als je geen dagrijlampen meebestelt, krijg je dus wat jij hebt. Maar dat valt niet onder de wettelijke term "dagrijverlichting" omdat dan andere lampen uit moeten zijn.
 
Oké, bedankt allemaal!

Ik vind dit echt vreemd :) je kan geen enkel licht uitzetten. Nooit. Waar halen ze het... :roll: Ik zal eens bij de dealer langsgaan want ik zie het nut er niet echt van in, ik moet er toch zijn aangezien er wat veel condens in mijn koplampen durft te zitten.
 
webcrtor zei:
Ik weet niet jou dealer ook wil coderen maar anders zou ik een afspraak maken bij iemand met verstand van vagcom, die regelt dat wel voor je dat bij stand 0 ook echt geen lampen branden

Geen probleem hoor, bij de aankoop zei de verkoper dat bepaalde settings (zoals comfortknipperen,...) kunnen uitgeschakeld worden als je dat zou willen. Als het mogelijk is, dan zou het dus geen probleem mogen vormen. ;)
 
Hoi,
wij hebben ook een Polo 1.4 Highline uit Duitsland met deze dauerverlichting. Het voordeel is mij ook een raadsel. Bestaat er de mogelijkheid om deze zo te programmeren dat enkel de daglichten bij de mistlampen werken? zErgens zit me bij dat de highline standaard dagrijverlichting heeft maar het een instelling is of je kiest voor dauerverlichting of enkel dagrijlicht. Klopt dit??
 
heb een highline en kan niks kiezen kwa verlichting? Volgens het boekje wel maar ook dat moet eerst met vagcom geactiveerd worden dan pas kan ik het zelf aan of uit zetten..

nergens een optie tussen dimlicht of mistlampen
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!