De beste ultra high performance straat banden 2023

JelleR

Premium lid
905
485
102
  • Leuk
Waarderingen: HoMi
Voor mij zal het ook de Continental SportContact 7 worden i.p.v. PremiumContact 7. Maar ik snap je punt.
Echter klopt het wel welke banden er tegen elkaar getest worden.

De SportContact is de concurrent van de Michelin Pilot Sport Cup 2. PremiumContact is de concurrent van de Pilot Sport 5.
 
De Continental Sportcontact 5 heeft het Runflat systeem afgekort het SSR systeem heeft iemand hier ervaring mee?
Is toch wel een uitkomst dat je bij een lekke band nog vele kilometers door kan rijden om een veilige plek op te zoeken.

SSR bovendien is dit een runflatband. Runflat banden zorgen ervoor dat je nooit meer langs de kant van de weg hoeft te staan als je een lekke band hebt. De versterkte zijkant is stevig genoeg om ca. 80km door te kunnen rijden als de lucht uit je band is.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 245 Pk 430 Nm 
Onzuinig ïnteresseerd mij persoonlijk niets er zijn natuurlijk mensen die dat wel een dingetje vinden begrijp ik ook.
Maar wat bedoel je met stug?
Ik heb nu de Conti 5 Sportcontact er onder liggen een bevalt prima wat gaat er volgens jou anders worden met de SSR uitvoering?
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 245 Pk 430 Nm 
Heb ik nog een vraag ga ik veel verschil merken met een verlaagde Polo met Eibach Sportline.
Anders gezegd wat ga ik merken en voelen van de stugge wang van de SSR
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 245 Pk 430 Nm 
Ik heb natuurlijk gekozen voor de Eibach Sportline als verlaging en natuurlijk is dat stugger maar je houd nog comfort kies je voor een verlaging met een schroefset dan is het comfort al een stuk minder als je de afstelling lekker laag wil zetten.
Dus bij de SSR band geloof ik niet dat het zo erg is als bij een schroefset maar vind ik het voordeel van kilometers kunnen rijden met een lekke band wel een groot voordeel.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 245 Pk 430 Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!