Dirk-Jan, Candywhite Polo 6r BM

Hallo allemaal,

Mijn naam is Dirk-Jan en sinds 7 januari in het bezit van een Polo Bluemotion
- 5-deurs, incl. getinte ramen achter
- Candywit, metric bekleding
- Comfortline
- Executive Plus (incl. alarm en RNS 310)
- MF stuur
- Climatronic
- De-aktivatie bijrijdersairbag
- 17" Rial Milano velgen (Magnesium kleur)
- Highline ondergrille
- Zonder type-aanduiding achter
- Geen stickers, dealernaam e.d.
- Kentekenplaten met opgelegde letters

Ik heb de mijne in juni besteld en november is ie gebouwd en dus 7 januari afgeleverd.
Ook ik had, net zoals zovelen, de Bluetooth Touch adapter bijbesteld, maar volgens de dealer is die sinds kort niet meer nodig. Mijn telefoon moest alleen nog 'ingelezen' worden via de VW computer en nu pakt ie hem gewoon via de RNS 310 op het beeldscherm.
Ik kan nu dus gewoon via mn touchscreen bellen en door mn tel.boek scrollen e.d., terwijl ik geen adapter meer nodig heb. De 219 euro voor de adapter hebben ze netjes gecrediteerd.
De eerste 1.000 km's staan er op, met een gem.verbruik van zo'n 1 op 20. Niet bijzonder, maar verder ben ik zeer tevreden met mn slowmotion... ;) ;)

Foto's volgen z.s.m.

Verder weinig plannen, wellicht nog andere 'R' pedalen en ik ga eens informeren mn 310 in te ruilen voor een 315...
 
Re: Ook nieuw en even voorstellen + BT Touch adapter..

Hoe heb je de RNS310 werkend kunnen krijgen zonder een bluetooth adapter :shock: naar mijn weten kun je de RNS310 niet werkend krijgen zonder bluetooth pairing device...als dat zo is dan wil ik die UPDATE ook wel van de VW dealer!!
 
Re: Ook nieuw en even voorstellen + BT Touch adapter..

@KYC;
Toen ik m kwam ophalen werd me verteld dat die adapter niet meer nodig was.
We zijn een tijdje bezig geweest om mn tel. te koppelen via bluetooth, maar dat werkte (nog) niet. De Polo terug de werkplaats in, monteur erbij met een draagbare VAG-computer, en mijn tel. erbij en toen werkte het hele spulletje na een minuut of 20. Wat ze precies gedaan hebben, weet ik niet, maar als ik instap en start, dan verschijnt meteen het Bluetooth logo op mn navi en de melding dat ie verbonden is met mn tel.
 
Re: Ook nieuw en even voorstellen + BT Touch adapter..

Voor zover ik weet is het volgens pon niet mogelijk om de 315 te plaatsen ivm coderingen ofzo.

Geen idee of dat klopt uiteraard.

Welke telefoon gebruik jij dan en hoe is deze nu aangesloten met de RNS310?
 
Re: Ook nieuw en even voorstellen + BT Touch adapter..

Ik heb een Nokia N97 mini en die werkt gewoon via de bluetooth. Heb dus geen BT Touch Adapter. Alleen nog wel die lelijke af fabriek tel.voorbereiding op mn dashboard, waar nu dus niets op zit.
 
@Sjakie
Ik heb een opbergvak onder de bijrijdersstoel. Maar de verkoper dacht eerst ook dat het een 315 was, maar t is echt gewoon een 310 volgens de VAG computer. In mn instructueboekje worden zowel de 310 als de 315 besproken en alle functies van de 315 zitten er niet op, zodoende...
 
Zo ver ik het begrijp is de RNS310 zonder bluetooth module.
Hiervoor wordt er de telefoonvoorbereiding geplaatst waarin de bluetooth module zit.

Als je nu een pairing adapter in de houder klikt wordt deze gebruikt voor de koppeling met de telefoon naar de radio.

Als je een Touch adapter hebt wordt de telefoon gekoppeld aan de touch adapter en deze stuurt het door naar de radio.

Waarschijnlijk heeft de dealer bij jou met de laptop het pairen geregeld met de telefoon (wat je normaal met de 2 knopjes op de pairing adapter zelf kan doen).

Aam de ene kant handig dat je helemaal geen module nodig hebt.
Maar wat als je een nieuwe telefoon koopt?
Of als iemand anders de auto ook gebruikt met zijn telefoon?
Dan moet je langs de dealer om hem te pairen?

Dan neem ik het liever voor lief dat ik een zwart kastje heb met 2 knopjes.

Wat ik me nu afvraag is dat als ik nu mijn pairing adapter eruit haal hij nog steeds koppeld naar mijn radio.
Dus dat je hem eenmalig nodig hebt om de koppeling aan te melden en of het daarna automatisch gaat.(straks weer eens proberen.)
 
Re: Ook nieuw en even voorstellen + BT Touch adapter..

dirkjan77 zei:
Ik heb een Nokia N97 mini en die werkt gewoon via de bluetooth. Heb dus geen BT Touch Adapter. Alleen nog wel die lelijke af fabriek tel.voorbereiding op mn dashboard, waar nu dus niets op zit.

Hier heeft hij het er over dat hij wel die bult op het dashboard heeft zitten dus zal logischerwijs ook de module onder zijn stoel moeten liggen.
 
En nog twee andere foto's om het af te maken... ;)
o.a. van het interieur.
Zoals je kunt zien, zit er geen pairing device of BT touch adapter in, maar als je goed kijkt, brandt linksboven in mn navi-scherm mn bluetooth logo.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!