Distributieriem vervangen + elektrisch raam bijrijder stuk

Hallo,

Ik ben sinds vorige week overgestapt van een Opel Vectra naar een VW Polo 1.4 16v uit 2005. Ik moet zeggen dat, ondanks de overstap naar een auto die half zo groot is, het geweldig rijdt. Voornamelijk de vering, stuur gemak en soepele schakelbak zijn een verademing.

Desondanks zijn er een aantal zaken waar ik me enigszins zorgen om maak. Hoewel er nog maar 78.000 km op de teller staat, kwam ik erachter dat het elektrische mechanisme van het bijrijdersraam niet functioneert. Dit geldt zowel voor de bediening aan bestuurderszijde als die aan de bijrijderskant. Iemand een idee of dit simpel op te lossen is of dat er een heel nieuw mechanisme in moet?

Het tweede punt waar ik me zorgen over maak is dat ik nergens in de onderhoudshistorie terug kan vinden of de distributieriem reeds vervangen is. Ik heb begrepen dat dit gedaan moet worden om de 90.000 km of 6 jaar. Aangezien er nog geen 90.000 km op staat maar al wel ruim de 6 jaar gepasseerd is denk ik eraan om deze zo spoeding mogelijk te vervangen. Uiteraard met spanrollen en waterpomp meegenomen. Omdat ik me niet op wil laten lichten door een dealer, vroeg ik me af wat een gangbare prijs is voor deze variant van de Polo?

Ik hoor graag van jullie!
 
Je kan altijd je distributie even laten bekijken!

Als hij gaat glimmen of de tandjes worden slecht dan moet hij vervangen worden


Over het probleem met je raammechanisme de motoren gaan nog wel is kapot en ik weet niet of dit een complete set is met motor en mechanisme anders zou ik daar eerst naar kijken!
 
Gewoon de kwaliteit van de spullen zijn beter!

Lagers en dergelijke gaan eerder kapot of geluid maken bij een goedkoper merk dan bij een beter merk! Dit is niet altijd zo maar op mijn distributie riem ga ik niet besparen!
 
Ik heb vandaag eens mijn deurpaneel eraf gehaald om te kijken waar het probleem van het elektrische raam nou zit. Eenmaal alles gedemonteerd leek alles in orde. Heb de stekkers eraf gehaald en weer erop gezet. Het raam leek in eerste instantie weer te werken. In ieder geval aan de bijrijderskant. Aan de bestuurderskant deed de schakelaar van de bijrijderskant nog steeds niks. Even later alles weer in elkaar gezet, kom ik tot de conclusie dat ie het vervolgens weer niet deed. Weer alles los gehaald en de stekkers weer bekeken en weer terug geklikt. Weer leek alles het weer te doen. Toch is het zo dat ie na een tijdje weer niks doet.

Iemand een idee hoe dit kan? Het raam lijkt 5 min lang te functioneren en daarna reageert niks meer.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!