DSG problemen?

Ik rij een Polo BlueGT uit 2015 automaat. De auto heeft pas een grote beurt gehad. Ik heb alleen een paar vragen of dit normaal is want ik twijfel heel erg. Misschien kunnen jullie Polo liefhebbers mij helpen

- De auto trilt soms in stationair. Is dit normaal?
- als ik wegrij dan heeft mijn auto moeite met schakelen. Vooral van de 1e naar de 2e versnelling. De auto houdt erg in onder de 25 alsof hij tegendruk geeft en afremt ofzo. woonwijk is dus echt drama om te rijden!
- Mijn auto rijdt en schakelt veel beter als de olie lekker warm is. En dat merk ik. Minder last van kwaaltjes!
- het terugschakelen maakt herrie als ik met raam open rij in de lage versnelling. Je hoort hem dus ook schakelen. Klinkt als een metaalgeluid.

Is dit allemaal normaal of een producteigenschap van de DSG?

Bedankt alvast :)
 
Volkswagen  Polo GT  1.4 TSI 150pk 
De vraag is of het de DSG is. Overigens kun je heel simpel checken of er sprake is van slippende koppeling. Even handmatig in 4 rijden en dan vol gas. Als de toerenteller dan schoksgewijs omhoog gaat, weet je genoeg.
Ik zou eerst andere dingen willen laten uitsluiten. Als het iets met de DSG is, kun je hier terecht:
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: JeroenT
Wat gebeurt er als je op lage snelheid een (steile) helling op rijd? Als hij dan gaat schokken/stoten is het 100% je koppeling en niet je DSG.
 
Ex: Volkswagen  Polo 6R GTI  & Polo AW 1.0 Highline Business R. Huidig: Mercedes Benz A 200 Limousine 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!