MarkGT
Lid
Ik rij een Polo BlueGT uit 2015 automaat. De auto heeft pas een grote beurt gehad. Ik heb alleen een paar vragen of dit normaal is want ik twijfel heel erg. Misschien kunnen jullie Polo liefhebbers mij helpen
- De auto trilt soms in stationair. Is dit normaal?
- als ik wegrij dan heeft mijn auto moeite met schakelen. Vooral van de 1e naar de 2e versnelling. De auto houdt erg in onder de 25 alsof hij tegendruk geeft en afremt ofzo. woonwijk is dus echt drama om te rijden!
- Mijn auto rijdt en schakelt veel beter als de olie lekker warm is. En dat merk ik. Minder last van kwaaltjes!
- het terugschakelen maakt herrie als ik met raam open rij in de lage versnelling. Je hoort hem dus ook schakelen. Klinkt als een metaalgeluid.
Is dit allemaal normaal of een producteigenschap van de DSG?
Bedankt alvast
- De auto trilt soms in stationair. Is dit normaal?
- als ik wegrij dan heeft mijn auto moeite met schakelen. Vooral van de 1e naar de 2e versnelling. De auto houdt erg in onder de 25 alsof hij tegendruk geeft en afremt ofzo. woonwijk is dus echt drama om te rijden!
- Mijn auto rijdt en schakelt veel beter als de olie lekker warm is. En dat merk ik. Minder last van kwaaltjes!
- het terugschakelen maakt herrie als ik met raam open rij in de lage versnelling. Je hoort hem dus ook schakelen. Klinkt als een metaalgeluid.
Is dit allemaal normaal of een producteigenschap van de DSG?
Bedankt alvast

Volkswagen
Polo GT