Dubbele knipper frequentie

Sinds een aantal dagen verdubbeld de frequentie, op het moment dat ik de richtingaanwijzer naar rechts schakel.
Tevens gaat er het lampje: "defecte verlichting" branden op het dashboard.
Nu zou je dus denken dat er een richtingaanwijzer lampje rechts defect is.
Nee dus!!!!!
Alle lampen functioneren links rechts boven onder enz zoals het moet.
Herkent iemand dit probleem?

P.s het betreft een 1.4 Cross.
 
Corrosie kan ook een probleem zijn.

Volgens mij wordt een kapot lampje "gemeten" doordat de weerstand in dat electrische circuit erg groot is (als het lampje stuk is is de weerstand oneindig groot).

Als er nu corrosie op één van de contactpunten zit doet de lamp het wel maar is de weerstand zo groot dat de installatie "meet" dat het lampje stuk is.
 
Re: Dubbele knipper frequentie (wordt vervolgd)

Ik zou nog terugkomen wanneer ik met de Cross bij de dealer was geweest voor het "knipper-probleem".
Ga er maar even voor zitten..........
Op de dag dat ik de auto bij de dealer had neergezet werd ik 's middags gebeld met de mededeling dat de centrale regelunit vervangen moest worden.
Niet in voorraad, dus een nieuwe afspraak gemaakt.
Afgelopen maandag de auto weer naar de dealer, einde van de dag: "We hebben de regelunit vervangen maar dat was het probleem niet".
Ze wilden daarna nog wat andere opties uit proberen, zoals het vervangen van de achterlicht unit.
Dit alles heeft na drie (3!) dagen niet geholpen.
Het probleem is nu bij de technische dienst van Pon neergelegd.
Ik zal nu moeten wachten op Pon, als deze met een oplossing komt.
Geen idee hoe lang het duurt voor de td reageert.
Het is héél irritant het snelle knipperen in je auto en een lampje op je dashbord wat continue brandt!.
Dus wordt vervolgd. :( :( :( :(
 
blijft het lampje op het dashboard standaard branden bij jou of...?? Want bij mijn polo bm gaat hij soms spontaan aan.. Heb ook al diverse keren gezocht naar het stukke lampje, maar alles werkt gewoon. Moet nog langs de dealer, maar nadeel is dus dat hij het niet altijd doet.. Alleen bij vochtig weer (zal wel ergens iets van sluiting ofzo zijn)
 
Als ik na het starten weg rij is er niets aan de hand, als ik links af (met knipperlicht aan) ga, is er ook niets aan de hand. Ik kan zo kilometers rijden. Maar als ik het knipperlicht rechtsaf inschakel, gaat het lampje " defecte verlichting" aan en begint het snelle zenuwachtige geknipper in de auto. Het controle lampje op het dashboard van de richtingaanwijzer knippert dan ook irritant snel mee. De knipperlichten aan de buitenzijde knipperen in de normale frequentie.
Het lampje defecte verlichting blijft dan continue branden. Als je het contact uitzet gaat de hele procedure weer net als boven. De dealer zit met de handen in het haar. Ik heb geen idee met welke oplossing de importeur gaat komen........
Als je met jouw probleem naar dealer gaat, kunnen ze misschien de fout uitlezen op de computer. Bij mij gaf de computer bij mijn laatste bezoek dat er een stadslicht defect was ?!?!!?!
Nou mooi dat alle lampen gewoon brandden en functioneerden......
Succes
 
Hoi Blendje, ik rij een BM van september 2011. een van de eerste dagen dat ik er mee reed en smorgens vroeg naar m'n werk ging gebeurde me dit ook. Bij mij was het de linkerrichtingaanwijzer. Uitgestapt en meteen lampen gecontroleerd, geen lampen defect. Motor nog uitgezet en opnieuw gestart maar dit hielp niet.
Smiddags bij vertrek op mijn werk was de storing over en heb er ook geen last meer van gehad tot op heden.
Succes, en ben wel benieuwd wat het dan wel kan zijn.
 
Volkswagen  Golf VII Variant  2.0 TDI 
jaja gister wwer de fouyt melding gehad nu filmpje van gemaakt morgen ga ik maar eens bellen met de dealer of zij al iets hebben vernomen van pon met een oplossing het is niet gevaarlijk maar wel een irritatie ( persoonlijk )
je koopt een auto en van af dag 2 dit probleem hebben en niet opgelost hhhhhmmmm ik laat het weten als ik meer weet van de dealer of pon

gvroetjes patrick
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!