E10 en thuiswerken ook auto's na bj 2000

Dit staat overigens in mijn instructieboekje:

IMG_20200503_183720.jpg
Denk niet dat ze toen rekening hebben gehouden als een auto lang stilstaat met E10

Mooi eh die tekst vooral met dat octaan getal... je kan nergens lezen/vinden( tenminste ik heb het nog niet gevonden) hoeveel octaan de motor werkelijk nodig heeft.
Er staan alleen bij mij in het benzine klepje E10/E5. Blijf van mening dat mijn motor beter op 98 loopt.
Ik vind die handleidingen altijd zo vaag en niet duidelijk.
 
tba  tba  tba 
Mooi eh die tekst vooral met dat octaan getal... je kan nergens lezen/vinden( tenminste ik heb het nog niet gevonden) hoeveel octaan de motor werkelijk nodig heeft.
Er staan alleen bij mij in het benzine klepje E10/E5. Blijf van mening dat mijn motor beter op 98 loopt.
Ik vind die handleidingen altijd zo vaag en niet duidelijk.
duidelijk toch E5 en E10... dat kun je dus aflezen in je tankklepje zoals je net zegt. algemeen bekend dat een motor op 98 netter loopt natuurlijk. maar heeft die het nodig die motor nee. maar het mag wel zoals je in je tank klepje kan aflezen ;) onduidelijk allemaal zeg.....
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
duidelijk toch E5 en E10... dat kun je dus aflezen in je tankklepje zoals je net zegt. algemeen bekend dat een motor op 98 netter loopt natuurlijk. maar heeft die het nodig die motor nee. maar het mag wel zoals je in je tank klepje kan aflezen ;) onduidelijk allemaal zeg.....
:)
Alleen wat dan wel apart is dat in de handleiding staat hoger octaan tanken heeft geen voordeel op verbruik/prestatie van de motor.. Ze benoemen wel in de handleiding de kwaliteit van benzine met name de serviceadditieven dat de motor dan beter loopt
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: IwanD
:)
Alleen wat dan wel apart is dat in de handleiding staat hoger octaan tanken heeft geen voordeel op verbruik/prestatie van de motor.. Ze benoemen wel in de handleiding de kwaliteit van benzine met name de serviceadditieven dat de motor dan beter loopt
ja dat klopt, en die motor heeft in principe dus genoeg aan E10 volgens VW, E5 98 loopt die mooier en rustiger maar nodig is het niet.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
duidelijk toch E5 en E10... dat kun je dus aflezen in je tankklepje zoals je net zegt. algemeen bekend dat een motor op 98 netter loopt natuurlijk. maar heeft die het nodig die motor nee. maar het mag wel zoals je in je tank klepje kan aflezen ;) onduidelijk allemaal zeg.....
achjaa ik loop ook beter op een wijn van 30euro van van 10euro laten we het daar op houden haha! ;)
 
tba  tba  tba 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: Allison6R, Cruz en dov
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!