E8 of E10

Zelf tank ik ook altijd euro 98 van Shell of iets vergelijkbaars. 1x euro 95 in de Polo gedaan van een onbemande pomp omdat ik anders met een lege tank stond en kort hierna een storing op mijn gasklephuis maar wellicht toeval, maar voor mij dus altijd euro 98, nooit problemen mee gehad.
Die paar € verschil maakt dan ook niet uit.
Toeval? Het is TE toevallig....

Was dat met Polo van je foto?
 
Volkswagen  Polo AW Highline DSG  1.0 TSI 115 pk 
@Max1996 @JelleR @Andries Polo6R @2GPoloDriver @Jafo

Trouwens,

Ik vind de auto niet zo lekker stationair lopen, hij trilt een beetje. Vrij irritant en het oppakken bij het wegrijden is daardoor ook niet zo fijn soms.
Is dit af te stellen of hoort dit eenmaal bij deze DSG?

Ik heb een foto toegevoegd hoe de toeren is bij het stationair draaien.
 

Bijlagen

  • 20241106_145317.jpg
    20241106_145317.jpg
    1 MB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW Highline DSG  1.0 TSI 115 pk 
@Max1996 @JelleR @Andries Polo6R @2GPoloDriver @Jafo

Trouwens,

Ik vind de auto niet zo lekker stationair lopen, hij trilt een beetje. Vrij irritant en het oppakken bij het wegrijden is daardoor ook niet zo fijn soms.
Is dit af te stellen of hoort dit eenmaal bij deze DSG?

Ik heb een foto toegevoegd hoe de toeren is bij het stationair draaien.
Dit heb ik ook met mijn handbak. Die trilt stationair ook (overmatig?). Toerental is hetzelfde.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 116pk 
@Max1996 @JelleR @Andries Polo6R @2GPoloDriver @Jafo

Trouwens,

Ik vind de auto niet zo lekker stationair lopen, hij trilt een beetje. Vrij irritant en het oppakken bij het wegrijden is daardoor ook niet zo fijn soms.
Is dit af te stellen of hoort dit eenmaal bij deze DSG?

Ik heb een foto toegevoegd hoe de toeren is bij het stationair draaien.
Kan motorsteun zijn maar ook dubbel massa vliegwiel
 
Ik heb redelijk verstand van auto's maar dit zegt mij allemaal niks lol.
Klinkt allemaal erg prijzig.

Volgens mij kunnen moderne auto's niet eens meer afgesteld worden, toch?

Maar ik heb natuurlijk garantie via VW dus zij moeten dit op hun kosten repareren thank god!
Straks komt VW ''nee, er is niets aan de hand hoor, dit hoort eenmaal zo'' Ja, zoveel vertrouwen heb ik ook weer niet in dealers! Vandaar dat ik het aan jullie vraag.

Ze hadden mij de auto verkocht, hij had de werkplaats niet eens gezien voor de 40 punten om na te lopen en de APK waren ze even doodleuk vergeten te doen, daar moest ik zelf achterkomen in het weekend en VW op gewezen! Met spoed kon ik de volgende dag de auto brengen.

De auto had alleen de werkplaats gezien voor de verkoop, voor het vervangen van de deurrubber dat gescheurd was en op mijn verzoek deze wel vervangen wilde hebben.

Ook ben ik zelf achter gekomen dat de airco al 4 jaar geen servicebeurt gehad heb, en alsnog de 40 punten na lopen, dit gaan ze volgende week doen!!!

Zij willen heel snel het geld ontvangen, zonder iets van de aankoopprijs eraf te halen maar wel even belangrijke zaken vergeten.

Maar als dat zo is, dan vind ik het wel bizar snel, de teller stond op 47.000 km toen ik de auto kocht.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW Highline DSG  1.0 TSI 115 pk 
Een klein stukje van de tekst wat ik net op internet gelezen heb.

"BP houdt het in Nederland voor gezien. Dat weet het AD te melden. Alle 310 tankstations en 25 groepjes laadpalen gaan de deur uit. Volgens BP zijn de groeimogelijkheden in Nederland te beperkt. Het zou teveel geld kosten om te groeien. Oftewel, we kunnen het geld dat we in Nederland verbrassen beter in een ander, groter land stoppen."

Je kunt schijnbaar alle tankstations kopen, maar wel allemaal tegelijk met alle toebehoren en dus ook het personeel.

Ik weet niet of deze link werkt. ( hij werkt, klik op "MSN" )

 
Een klein stukje van de tekst wat ik net op internet gelezen heb.

"BP houdt het in Nederland voor gezien. Dat weet het AD te melden. Alle 310 tankstations en 25 groepjes laadpalen gaan de deur uit. Volgens BP zijn de groeimogelijkheden in Nederland te beperkt. Het zou teveel geld kosten om te groeien. Oftewel, we kunnen het geld dat we in Nederland verbrassen beter in een ander, groter land stoppen."

Je kunt schijnbaar alle tankstations kopen, maar wel allemaal tegelijk met alle toebehoren en dus ook het personeel.

Ik weet niet of deze link werkt. ( hij werkt, klik op "MSN" )

Ik zag het ook. En ik hoop dat mijn brandstofpas mag blijven....
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 
Een klein stukje van de tekst wat ik net op internet gelezen heb.

"BP houdt het in Nederland voor gezien. Dat weet het AD te melden. Alle 310 tankstations en 25 groepjes laadpalen gaan de deur uit. Volgens BP zijn de groeimogelijkheden in Nederland te beperkt. Het zou teveel geld kosten om te groeien. Oftewel, we kunnen het geld dat we in Nederland verbrassen beter in een ander, groter land stoppen."

Je kunt schijnbaar alle tankstations kopen, maar wel allemaal tegelijk met alle toebehoren en dus ook het personeel.

Ik weet niet of deze link werkt. ( hij werkt, klik op "MSN" )

En zo dendert de trein van agenda 2030 lekker door....

Dan word het gewoon de Haan. Shell krijgt van mij geen cent.
 
Volkswagen  Polo AW Highline DSG  1.0 TSI 115 pk 
  • Leuk
Waarderingen: 2GPoloDriver
Trouwens,

Het is mij nu al vaker opgevallen, zoals vanmorgen. Als ik het gas loslaat, dan lijkt het net of de remmen aan lopen wat niet het geval is (ik hoor ze ook niet aan lopen), het afremmen op de motor vind ik dus niet smooth gaan en als ik gas geef, ook net of de remmen erop staan, het accelereren gaat zwaar.

In zijn twee rijdt hij wat schokkerig.

Maar dat zou niet te maken hebben met een een versleten motorsteunen en vliegwiel?

Het kan ook tussen mijn oren zitten lol.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW Highline DSG  1.0 TSI 115 pk 
Ik rijd al jaaaaren in oldtimers voor erbij. Nog geen enkele oldtimer heb ik voorzien van 98.

Op dit moment heb ik c.a. 4-5 jaar een Kever 1600i in bezit, deze auto start en rijd altijd. Motor is afgesteld voor octaan 91 of dergelijke (mexico benzine is niet van Europeze kwaliteit). Auto heeft slechts 1x een kuurtje laten zien en dat was niet eens de schuld van de brandstof maar het aluminium brandstoffilterhuis dat gescheurd was. Verder is het altijd starten en lopen geweest. Ook nu de auto al meer dan een jaar niet tot nauwelijks word gebruikt.

Voor de Kever reed ik in een Golf 3 Cabrio, zelfde verhaal, ding had zelfs nog 2 á 3 jaar stil gestaan met E10 in de tank. Geen enkel probleem gehad door E10. Wel talloze andere oude auto kwaaltjes, maar goed, t ding had ook al ruim 4 ton op de klok.

Mijn eerste auto was een Golf 1 Cabrio met een beruchte Pierburg 2E2 carburateur. Deze heeft t 2 jaar prima gedaan op E10, uit eindelijk gingen membranen van het vacuumgestuurde deel kapot en is de carburateur in de bak beland en vervangen voor een Weber.

Sinds enkele maanden nu een Volkswagen T3 Hoogdakcamper met 1.9 watergekoelde benzine boxermotor met de beruchte Pierburg 2E3 (kale variant van de 2E2 uit de Golf). Deze liep, naar horen zeggen, al jaaaren op E10. Probleemloos. Recent de carburateur los gehad vanwege een mechanische chokeprobleem en de vlotterkamer was als nieuw, zo schoon.

Zit er verschil in de kwaliteit? Ik zeg van niet. Ook 98 heeft Ethanol toevoeging. Hetzij minder, maar toch ook 98 trekt vocht aan door de ethanol toevoeging. Het beste is om de auto te gebruiken waar deze voor gemaakt is: rijden. Stilstand is achteruitgang, niet alleen voor motor en brandstof, ook voor zaken zoals rubbers, lagers en olieën. Het enige verschil tussen de beide brandstoffen die verschil maakt in een auto is het octaangehalte. Zo kan ik de T3 afstellen op 98 door de ontsteking van 5gr naar 10gr vaste voorontsteking te zetten. Trekt ie wel als een malle, maar de extra brandstofkosten (die al zeer hoog zijn, 1:8,3 gemiddeld) is het mij niet waard.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 45pk 106Nm (Autoweek Rollerbank) 
  • Leuk
Waarderingen: Jiskefet1984
Mannen,

Even voor de duidelijkheid. Kan ik dit additief, Octaan booster wel of niet veilig toevoegen aan m'n tank met het voltanken van euro98?

 
Volkswagen  Polo AW Highline DSG  1.0 TSI 115 pk 
Mannen,

Even voor de duidelijkheid. Kan ik dit additief, Octaan booster wel of niet veilig toevoegen aan m'n tank met het voltanken van euro98?

Nou, heel eerlijk? ik zou die bijna 16 euro uitgeven aan de McDonalds om daar eens vol van te zitten. Ik heb op de website gekeken van de fabrikant en kon een glimlach niet onderdrukken.

Octane has been around for years in many different varieties. Basically, the additive consists of the organic compound methyl-tert-butyl-ether (MTBE), petrol, toluene or methyl benzene, ethyl benzene, xylene (BTEX), ethanol and lead. In addition to preventing engine knock, the components had a number of other advantages and provided extra cooling and lubrication as well as ensuring that the parts in the engine became contaminated less quickly.

Hier praten ze nog over lead. Het oude TEL of TML. Dat was een vreselijke giftige toevoeging in de tijd dat lood nog mocht. En echt heel lang geleden. Benzeen en tolueen zijn ook al een tijd out of the question, zo carcinogeen als het maar zijn kan. Wat ik hier mis is alkylaat, wat een octaangetal van 100 heeft en vandaag de dag in de benzine wordt geblend. Dus ja, van mij mag je, maar weet dat het echt zonde geld is aan alle kanten. Of je moet je lekker voelen met zo'n busje in je tank. Je gaat er niets van merken.
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Jiskefet1984
Nou, heel eerlijk? ik zou die bijna 16 euro uitgeven aan de McDonalds om daar eens vol van te zitten. Ik heb op de website gekeken van de fabrikant en kon een glimlach niet onderdrukken.

Octane has been around for years in many different varieties. Basically, the additive consists of the organic compound methyl-tert-butyl-ether (MTBE), petrol, toluene or methyl benzene, ethyl benzene, xylene (BTEX), ethanol and lead. In addition to preventing engine knock, the components had a number of other advantages and provided extra cooling and lubrication as well as ensuring that the parts in the engine became contaminated less quickly.

Hier praten ze nog over lead. Het oude TEL of TML. Dat was een vreselijke giftige toevoeging in de tijd dat lood nog mocht. En echt heel lang geleden. Benzeen en tolueen zijn ook al een tijd out of the question, zo carcinogeen als het maar zijn kan. Wat ik hier mis is alkylaat, wat een octaangetal van 100 heeft en vandaag de dag in de benzine wordt geblend. Dus ja, van mij mag je, maar weet dat het echt zonde geld is aan alle kanten. Of je moet je lekker voelen met zo'n busje in je tank. Je gaat er niets van merken.
Haha!

Mijn onderbuikgevoel zei al "niet doen!!!"

Ik had 'm al retour aangemeld lol
 
Volkswagen  Polo AW Highline DSG  1.0 TSI 115 pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!