ECU 1.2 TSI 90pk en 110pk

Ik heb er even naar gezocht maar kan het niet vinden, als het al behandeld is bij voorbaat excuses.

Ik heb de 6C met 90pk gekozen omdat er 1200 euro verschil is met de 110pk. Daarbij ben ik bij JD langs geweest en heb ik nu een mooie extra regelunit waardoor ik ongeveer 135pk en 215NM koppel heb voor de helft van dat verschil.

Nu rij ik meestal ontspannen woon-werkverkeer zelfs in de spits met DSG en adaptieve cruise control, ik ben niet 100% blij met de extra regelunit, het geheel lijkt wat zenuwachtiger/schokt wat eerder en meer (beetje zeurpiet ben ik wel ;-))

Wat ik me nou afvraag zou ik een ECU kunnen kopen van een 110pk en die zo aansluiten op mijn motor? Ik ben "achteraf" best bereid 1200 euro hiervoor te betalen want rijplezier is me veel waard. Of kun je een back-up maken van een 110pk en dat restoren op een 90pk?

Ik begrijp heus de terughoudendheid van de dealers wel maar een spijtoptant zou zo wel geholpen kunnen worden, tenslotte is het erg lastig om met de verschillende combinaties proef te rijden en vooraf daar zekerheid over te krijgen.

Wat denken jullie?:S
 
Ga ik zeker doen, al ik heb met Mark daar een goed gesprek gehad en omdat het een externe box is kan hij niet zo mooi afgeregeld worden als op de originele ECU. Nou is er nog geen zicht op het "kraken" van de beveiliging dus voorlopig is extern de enige mogelijkheid.

Daarom ook mijn vragen omtrent het originele ECU verhaal.
 
Dit is precies wat ik ook ervaar. Heb ook een 90pk maar dan handschakel. Je bedoelt zeker dat het net een aan/uit schakelaar is of niet?
 
Als je rustig gas geeft gaat het wel, trap je de pedaal iets dieper in is het erg onrustig. Als je gewoon erg hard wilt rijden gaat het prima, erg veel vermogen en trekkracht!
 
Als je rustig gas geeft gaat het wel, trap je de pedaal iets dieper in is het erg onrustig. Als je gewoon erg hard wilt rijden gaat het prima, erg veel vermogen en trekkracht!

We mogen zeker niet klagen als je ziet hoeveel vermogen en trekkracht krijgt. Meer dan 50% !!!!
 
Hier zit ik ook over na te denken.. Opzich is deze vlot zat, toch wat PK extra zou leuk zijn.
Wil hem liever niet na 130-140PK hebben maar naar VW origineel 105/110PK.
Nu heb ik Chiptuning Experience en VAG Techniek gemaild maar deze 2 komen met hele verschillende prijzen.
Chiptuning Experience: 499 euro
VAG Techniek: 150 euro
Ik zou JD ook nog kunnen mailen en vragen wat het bij hun kost. Maar neig toch best wel naar VAG Techniek...
Als je wil kan kosteloos je software worden terug gezet. En hun voeren fabriekswaarden in dus zou het altijd safe moeten zijn... Toch?

Wat denken jullie hiervan?
 
Volkswagen  Polo 6C 
VAG Techniek schrijft de originele SW van de 105pk in de ECU voor 150 EUR inderdaad. Doet Chiptuning Experience dat ook of hangen die er een kastje in om vervolgens de fabriekswaarden te halen? Dat zou evt. het verschil verklaren, hoewel je dan net zo goed voor de volle 130-140pk kan gaan voor dat geld :P
 
Volkswagen  Golf 7 R 
Volgens mij past Chiptuning Experience zelfde toe als VAG Techniek.
Zojuist reactie terug van JD die kan dit ook toepassen maar ook voor een bedrag van 499 euro.
Vraag me af waarom zij dit stuk duurder aanbieden dan VAG Techniek!
Ik wil namelijk geen 130-140PK maar gewoon net wat meer dan wat ik nu heb.
 
Volkswagen  Polo 6C 
Je zou kunnen overwegen om je voet niet zo diep naar beneden te doen als je 140pk hebt? Het is niet alsof je met 140PK opeens een racemonster hebt dat niet meer te temmen valt hè, als je je niet prettig voelt bij dat vermogen zul je je ook niet prettig voelen bij 110...
En die 140 pk went snel kan ik je vertellen...:) Mooie bijkomstigheid is dat de auto er nog zuiniger door gaat lopen ook! Mits je geen gekke dingen gaat doen. ;)
 
Volkswagen  Polo 6R 
Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Tank je dan ook daadwerkelijk euro 98, zoals het wordt aangeraden?
 
Volkswagen  Polo 
Ik hoor vaak dat je door chiptuning / ECU tuning zuiniger gaat rijden, maar merk je er echt veel van?
Ik had verwacht dat ik met de Polo sneller bij de pomp zou staan, maar integendeel. Ik rijd steeds langere afstanden met een volle tank. De R-Line is gechipt naar 135pk, omdat ik 95 benzine wil blijven gebruiken. Je kan hem wel naar 140 pk laten chippen, maar dan ga je over op 98 benzine. Ik zal zo eens in de boordcomputer kijken wat het gemiddelde verbruik is.... Antwoord houden jullie nog tegoed!
 
Volkswagen  Polo 6R 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!