ECU 1.2 TSI 90pk en 110pk

Ik heb het idee dat als je het rustig aan doet hij inderdaad zuiniger is, echter, en dit is (voor mij in ieder geval) de grote "maar" in dit verhaal, als je het vermogen onder je voet hebt, ben je ook eerder geneigd het te gebruiken. Als ik lekker op 80 km wegen de CC aan heb haal ik rustig op stukken 1:20 - 1:21. Geef je een keer flink gas loopt dat ook wel hard terug. Gemiddeld kom ik zo op 1:16,5 uit (na tuning) was voor die tijd 1:14,6 dus ja... zuiniger :)

Gemiddeld gebruik bij mij is 6.0 l/ 100km. Gebruik de Polo vaak voor langere ritten woon-werkverkeer (40km) over secundaire wegen en autobaan! Je ziet inderdaad dat het vebruik op de autosnelweg wel iets toeneemt. Daarentegen neemt het vebruik af op de secundaire wegen. De auto rijdt op 17" zomer- en winterbanden. Hoe ik mijn rijstijl moet omschrijven... Hmm.. Het pijltje "opschakelen" brandt vaker wel dan niet. Ik heb de R-Line nu een jaar en hij is sinds februari gechipt.

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    63.8 KB · Weergaven: 30
Volkswagen  Polo 6R 
Vanochtend zelfde rit gemaakt, "rustiger" gereden. 5,5 l/ 100km. Zo kan het dus ook... ;) Ik vind het zelf een netjes vebruik voor een getunde Polo naar 135pk! Een wereld van verschil (vermogen en koppel) na het tunen zonder extra benzinevebruik!

Volkswagen  Polo 6R 
Ik heb het idee dat als je het rustig aan doet hij inderdaad zuiniger is, echter, en dit is (voor mij in ieder geval) de grote "maar" in dit verhaal, als je het vermogen onder je voet hebt, ben je ook eerder geneigd het te gebruiken. Als ik lekker op 80 km wegen de CC aan heb haal ik rustig op stukken 1:20 - 1:21. Geef je een keer flink gas loopt dat ook wel hard terug. Gemiddeld kom ik zo op 1:16,5 uit (na tuning) was voor die tijd 1:14,6 dus ja... zuiniger :)
Haha, je moet ook niet zo'n zware voet hebben ;)
Gemiddeld gebruik bij mij is 6.0 l/ 100km. Gebruik de Polo vaak voor langere ritten woon-werkverkeer (40km) over secundaire wegen en autobaan! Je ziet inderdaad dat het vebruik op de autosnelweg wel iets toeneemt. Daarentegen neemt het vebruik af op de secundaire wegen. De auto rijdt op 17" zomer- en winterbanden. Hoe ik mijn rijstijl moet omschrijven... Hmm.. Het pijltje "opschakelen" brandt vaker wel dan niet. Ik heb de R-Line nu een jaar en hij is sinds februari gechipt.
Vanochtend zelfde rit gemaakt, "rustiger" gereden. 5,5 l/ 100km. Zo kan het dus ook... ;) Ik vind het zelf een netjes vebruik voor een getunde Polo naar 135pk! Een wereld van verschil (vermogen en koppel) na het tunen zonder extra benzinevebruik!
Klinkt goed, ik heb mijn auto nu sinds juli vorig jaar en mijn verbruik is gemiddeld 1:15 :( Ik ga er wel op vooruit denk ik.
Waar heb je gechipt?

Haha, je moet ook niet zo'n zware voet hebben ;)

Klinkt goed, ik heb mijn auto nu sinds juli vorig jaar en mijn verbruik is gemiddeld 1:15 :( Ik ga er wel op vooruit denk ik.
Waar heb je gechipt?
Je gaat er in ieder geval zeker niet op achteruit! Het is een wereld van verschil! Vooral die extra Nm koppel... Heerlijk. Meteen reactie als je het gaspedaal intrapt! Ik heb de Polo laten chippen bij JD Engineering. Ben er erg tevreden over!

Volkswagen  Polo 6R 
Ik had verwacht dat ik met de Polo sneller bij de pomp zou staan, maar integendeel. Ik rijd steeds langere afstanden met een volle tank. De R-Line is gechipt naar 135pk, omdat ik 95 benzine wil blijven gebruiken. Je kan hem wel naar 140 pk laten chippen, maar dan ga je over op 98 benzine. Ik zal zo eens in de boordcomputer kijken wat het gemiddelde verbruik is.... Antwoord houden jullie nog tegoed!
Volgens mij is dit dezelfde tuning hoor, maar haal je net ff die laatste paar PK's extra als je over gaat op RON98 of hoger

Volgens mij is dit dezelfde tuning hoor, maar haal je net ff die laatste paar PK's extra als je over gaat op RON98 of hoger
Klopt, maar ik vind de 95 benzine al duur genoeg! Die 5 pk extra vind ik er dan niet meer toe doen.

Volkswagen  Polo 6R 
Had gisteren die van mij even gecheckt, 1.2TSI 105pk, uiteraard op cruise control, kwam neer op 5,5l/100km. (15 inch)

Volkswagen  Polo 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!