Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wat het je oplevert?ik heb een vraag wat het oplevert van de egr uitschakelen en de voor en nadelen
Hahaha. Dus?Geen voordelen. Nadeel meer uitstoot
Ik begrijp meer dan zat.De EGR klep in de 1.4 TDI CUS motor is een hele prima klep die niet snel stuk gaat, in tegenstelling tot de kleppen in de euro 5 motoren (1.2 TDI CFW en 1.6 TDI CAY).
Dus er is geen enkele reden om deze uit te schakelen, behalve dat de fijnstof uitstoot omhoog gaat. VW heeft in de EU6 (MQB) motoren geleerd van de ontwerpfouten in de EU 5 motoren en de EGR is gelukkig geen grote bron van zorgen meer.
Met respect gesproken maar ik vraag me af waarom je bepaalde uitspraken doet, terwijl je in een ander topic niet begrijpt waarom een uitgeschreven EGR klep nog steeds afgedopt dient te worden. Dan heb ik toch de indruk dat je niet het hele plaatje 100% begrijpt en dan is het niet verstandig om dergelijke uitspraken te doen als "hahaha, dus?"
Blijkbaar snap je het dan toch niet helemaal.Ik begrijp meer dan zat.
Alleen niet dat iedereen altijd loopt te schreeuwen dat ie ook afgedopt moet worden ook als ie al word uitgeschreven..
Stekkertje los en klaar
Leg mij dan eens uit waarom tuningbedrijven erg uitschrijven???en het stekkertje loshalen...praten we niet over afdoppenBlijkbaar snap je het dan toch niet helemaal.
Joosspekloos heeft het aan het goede eind.
Indien de klep niet 100%afsluit en niet is afgedopt dan blijf je uitlaat gassen in je motor krijgen.
Dit veroorzaakt soms geen maar soms wel oorzaken, slecht aanslaan, slecht/onregelmatig stationair.
Dat moet je aan al die tuningbedrijven vragen..ik begrijp er toch niks vanIk heb een andere (oprechte) vraag. Waarom zou je het stekkertje loshalen?
Dan komt er alleen maar rommel in de stekker en in de klep aansluting. Als ie softwarematig toch uit staat, dan is dat toch helemaal niet nodig. Sterker nog, als er iets mis gaat is het alleen maar lastiger te diagnostiseren omdat je niet de positie van de klep kunt zien.
Als je dan toch de klep dood wilt maken zou ik eerder de vacuum slang eraf trekken.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.