Egr doorrijden

ik zit er wel aan te denken deze "demontabel" te maken zonder dat mn subframe eruit moet. Voor de APK zet ik t roetfilter terug zodat de auto door de keuring komt. Na de APK roetfilter er weer uit. Ben nog onderzoekende of dit mogelijk is. Tips zijn welkom!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 45pk 106Nm (Autoweek Rollerbank) 
opzich word regenereren dan geen issue meer. Immers, je gebruikt je roetfilter maar enkele kms per jaar! Word het eerste roetfilter dat 1.000.000km mee gaat... :tearsofjoy:
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 45pk 106Nm (Autoweek Rollerbank) 
ik zit er wel aan te denken deze "demontabel" te maken zonder dat mn subframe eruit moet. Voor de APK zet ik t roetfilter terug zodat de auto door de keuring komt. Na de APK roetfilter er weer uit. Ben nog onderzoekende of dit mogelijk is. Tips zijn welkom!
Nee dat gaat je niet lukken, al haal je hem iets los dan nog kom je met dat dikke ding er niet tussen, alleen als je hem afslijpt lukt het zonder subframe los te halen, dus ik zou hem gewoon leeg kloppen dat roetfilter, bij de apk controleren ze er nog niet op.
En anders zoek je ergens even een illegaal adresje, zo doe ik het al jaren met downpipe.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf8 tsi
Nee dat gaat je niet lukken, al haal je hem iets los dan nog kom je met dat dikke ding er niet tussen, alleen als je hem afslijpt lukt het zonder subframe los te halen, dus ik zou hem gewoon leeg kloppen dat roetfilter, bij de apk controleren ze er nog niet op.
En anders zoek je ergens even een illegaal adresje, zo doe ik het al jaren met downpipe.

Das een beetje lullig naar mn maat toe... haha! die keurt altijd mn auto. Mijn eis aan hem is dat de auto EERLIJK gekeurd moet worden. En als hij weet dat mn DPF eruit is, keurt ie m niet meer goed!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 45pk 106Nm (Autoweek Rollerbank) 
Alleen wel met toekomstige APK-eisen... De roetdeeltjesteller....
Ik rij ook al een tijdje met foutcode P0405 rond, maar vraag me nu af wat nu slim is. De EGR uitschrijven met de huidige (nieuwe) APK-eisen lijkt me niet meer handig.

Hebben mensen hier ook ervaring met vervanging van de EGR module en het bijhorde kostenplaatje hiervan? Het liefst NIET bij de VW dealer, daar heb ik genoeg prijzen van langs zien komen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
De prijs van een reparatie zit in 2 dingen: het onderdeel en de uren. het onderdeel kost tussen de 250 en 450 euro nieuw, afhankelijk van waar je hem haalt. het is ongeveer 4-6 uurtjes sleutelen. afhankelijk van waar je het doet, zit je op een werkplaats tarief van 100 ex btw bij de dealer tot 35 euro zwart als je iemand hebt die polo6c op 't eind van z'n forum naam had. en alles er tussenin.
 
  • Haha
Waarderingen: Robin
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!