hallopolo2010
Lid
Beste mensen.,
Het motormanagement lampje van mijn (polo Blue motion 1.2 diesel 2010 ... 340000KM ) branden al twee jaar en gisteren heb ik via marktplaats de EGR weg laten schrijven want dat motormanagement lampje branden al 2 jaar. Auto liep verder prima. Alleen had ik het idee dat er iets zwaarder geluid uit de uitlaat kwam. De jongen die de software deed opperde dat hij ook iets van roetfilter storing zag en dat als ik 50 euro bij betaalde hij de roetfilter ook zou weg schrijven. . Nu echter heb ik nog nooit een storing van de roetfilter lamp gezien. Maar goed ik heb het gedaan. Nu lees ik op internet dat als je de roetfilter wegschrijft dat je ook de binnenkant van de roetfilter moet weghalen. Anders heb je snel een kapotte auto. Eigenlijk wil ik de roetfilter ook bij de rdw uit laten schrijven want ik lees dat veel polo dieseltjes niet door de keuring komen. |
Mijn vragen zijn :
Moet ik nu de roetfilter weer software matig bij laten schrijven?
Moet ik de binnenkant van de roetfilter laten verwijderen ?
Of de makkelijkste oplossing hoef ik niks meer te doen ? Egr en roetfilter zijn weggeschreven en dat kan prima zonder problemen. Alleen bij de keuring natuurlijk gedoe.
Het motormanagement lampje van mijn (polo Blue motion 1.2 diesel 2010 ... 340000KM ) branden al twee jaar en gisteren heb ik via marktplaats de EGR weg laten schrijven want dat motormanagement lampje branden al 2 jaar. Auto liep verder prima. Alleen had ik het idee dat er iets zwaarder geluid uit de uitlaat kwam. De jongen die de software deed opperde dat hij ook iets van roetfilter storing zag en dat als ik 50 euro bij betaalde hij de roetfilter ook zou weg schrijven. . Nu echter heb ik nog nooit een storing van de roetfilter lamp gezien. Maar goed ik heb het gedaan. Nu lees ik op internet dat als je de roetfilter wegschrijft dat je ook de binnenkant van de roetfilter moet weghalen. Anders heb je snel een kapotte auto. Eigenlijk wil ik de roetfilter ook bij de rdw uit laten schrijven want ik lees dat veel polo dieseltjes niet door de keuring komen. |
Mijn vragen zijn :
Moet ik nu de roetfilter weer software matig bij laten schrijven?
Moet ik de binnenkant van de roetfilter laten verwijderen ?
Of de makkelijkste oplossing hoef ik niks meer te doen ? Egr en roetfilter zijn weggeschreven en dat kan prima zonder problemen. Alleen bij de keuring natuurlijk gedoe.
Laatst bewerkt:
Volkwagen
Polo 1.2 Bleumotion