EGR probleem Roni

nou volgens de garage is het roetfilter ok maar die komt er niet meer uit dus heb ik hem weer opgehaald.
echter hebben we zelf verder gezocht en nu de relais los gehad en ja hoor een foutmelding.......gelukkig
1 Fault Found:

16114 - Fuel Rail/System Pressure
P0087 00 [216] - Too Low
MIL ON - Intermittent - Confirmed - Not Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 3
Mileage: 117359 km
Date: 2018.11.14
Time: 02:27:47

Engine speed: 2490.00 /min
Normed load value: 98.4 %
Vehicle speed: 38 km/h
Coolant temperature: 92 °C
Intake air temperature: 43 °C
Ambient air pressure: 1020 mbar
Voltage terminal 30: 12.796 V
Unlearning counter according OBD: 0
Fuel pressure: 73700 kPa rel
Fuel pressure regulator valve: specified value rail pressure: 1530 bar
Fuel Metering Valve: 380 mA
Valve for fuel metering: feedback value measured-Fuel pressure regulator valve actual value: 387.48 mA
RPC_Im_crt_trim-Current_trim: -300.000 mA
RPC_Im_control_state-Status: RPC_IM_CLOSED_LOOP
Fuel Metering Valve: 1570 mA
RPC_Hp_crt_trim-Current_trim: 474.688 mA
Accelerator pedal: sensor voltage 1: 3.180 V
Accelerator pedal: sensor voltage 2: 1.570 V
Accelerator pedal: switch positions: USE_TRACK1
Starter control: Interlock- or P/N-signal: 00000000
OBD maximum indicated torque: 160 Nm
Sensor for engine block temperature: raw value: 92 °C
Rail pressure regulation: status: RPC_TL_IMV_ONLY

Mogelijk kunnen jullie mij nu helpen
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi bleumotion 55kw 
Verstuiver ??
vandaag begon ie pas na 70 km te haperen wat gebeurd er dan met zo'n ding dat ie het eerst zo lang volhoud
de polo was beslist al veel eerder warm.
op dat moment weer geen foutmelding we hebben toen het relais gewisseld brandstof opvoerpomp met een andere
en hierna kregen we gelukkig de foutmelding we komen iets dichter ij met het probleem
kan natuurlijk een gebruikte brandstof opvoer pomp kopen 85euro maar als dat het niet is .... of 3 nieuwe verstuivers kost ook weer een bak euro's lastig hoor
ben bang dat het de VW dealer gaat worden en tja wat worden dan de kosten.................
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi bleumotion 55kw 
01 Engine -> Meas. blocks 08 -> channel 13, goede injectoren zouden in jou geval dan alle 3 rond de 0.0 mg moeten zijn.
Als er eentje is met een hoge + waarde is deze hoogst waarschijnlijk niet helemaal lekker meer.

Als Meas. blocks 08 niet beschikbaar is moet je naar Adv. measurement blocks en dan zoek je op Injection amount deviation cylinder 1 tm 3.

Ik heb een foto in de bijlage toegevoegd van mijn auto hier kun je ook zien dat injector 1 niet helemaal lekker meer is.
Het beste is om dit te meten als de motor warm is dan krijg je een duidelijk beeld, koud kan ook maar dan schommelen alle waardes vaak maar wat.
 

Bijlagen

  • IMG_4834.JPG
    IMG_4834.JPG
    6 MB · Weergaven: 45
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
  • Leuk
Waarderingen: Robin
Als ik het nu goed begrijp heb je een relais los getrokken, en deze gewisseld met een ander? Of ben je gaan rijden met een losgenomen relais?

Storingscode komt me wel bekend voor zal morgen eens kijken.

Verstuiver mag in de regel niet onder de -2.0 of boven de 2.0 uit komen. De waardes die hij geeft (inspuitverschil) is hoeveel meer of minder brandstof hij moet inspuiten per cilinder. Dat hij meer inspuit kan een kapotte verstuiver zijn maar ook bijvoorbeeld versleten brand plaatjes. Compressie is dus niet in orde bij een afwijkende cilinder om wat voor reden dan ook.

Bovenstaand plaatje zijn de waardes prima, ondanks dat cilinder 1 wat afwijkt.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 tdi 
Uit ervaring bemerk ik wel dat bij de 1.2 en 1.6 tdi een verstuiver al wat slechter is bij +1, dan kunnen al schokjes ontstaan bij het rijden, of het tikken van een injector. Bij de oude pompverstuivers mag het prima -2 of 2 zijn. Die zijn er minder gevoelig voor.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
Als je zelf de storing p0087 niet veroorzaakt hebt met het wisselen van relais heb je mogelijk wat aan bijgevoegd artikel.
 

Bijlagen

  • portal.cpn.vwg - sr.pdf
    98.2 KB · Weergaven: 15
Volkswagen  Polo 6R  1.2 tdi 
ik heb het relais los gehad die van de brandstof opvoer pomp was, terug gedaan en daarna gaan rijden plots ging de gloeispriraal knipperen en was ie weer aan het schokken en niet reageren op het gas pedaal.
toen uitgelezen en kwam de fout melding in beeld die we al die tijd niet gezien hadden (ook de kipperende gloeispiraal niet)
bv gisteren: van Den Haag vertrokken pas bij Amsterdam coentunnel begon ie in te houden en niet reageren op het gas pedaal maar hij bleef nog redelijk door rijden tot op een bepaald moment alles weer normaal werkte ,
op een parkeer plaats gestopt contact uit sleutel er uit en toen weer gestart de Polo liep weer als een tierelier.
op de terug weg het zelfde pas na een lange tijd begint het probleem moter is dan allang warm , het lijkt een beetje er op dat als ie warm is en ik ga gas geven om bv een ander in te halen dat dan het probleem ontstaat
bij het eerder toegevoegde storing lijst ook een warme moter en toen optrekken en hop hij schiet er in
heb inmiddels een andere opvoer pomp gekocht als het goed is komt ie zo met de post die gaat er dan in ....mogelijk levert de pomp als ie warm is net ff geen druk genoeg bij gas geven
geen idee natuurlijk maar jullie horen er van als ik meer weet , kan nu in iedergeval wel weer een stuk rijden
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi bleumotion 55kw 
nou een andere brandstof opvoer pomp er in gezet, zag er in eerste instantie prima uit de polo reed als nieuw....................................na 21 km begon de ellende weer, overigens weer geen foutmelding te zien / uit te lezen.
hij gaat nu naar de VW dealer.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi bleumotion 55kw 
Hallo FF een update,
de polo ging het steeds beter doen al hikte en stotterde ie steeds op willekeurige afstanden begon soms na 20 km ook pas na 130 km
zo nu en dan uit gelezen geen enkele foutmelding.
gisteravond begon ie weer en ja hoor mijn gloei spiraal begon te knipperen, dus dan is er ook weer wat uit te lezen
de onderstaande fout kwam er naar voren. (Morgen komt een VW monteur hem uitlezen )

we gaan toch aan de turbo denken mogelijk lopen die soort van regel vinnen niet soepel genoeg.

16252 - Boost Pressure Regulation
P0234 00 [216] - Limit Exceeded (Overboost Condition)
MIL ON - Intermittent - Confirmed - Not Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Mileage: 118487 km
Date: 2092.14.00
Time: 23:15:17

Engine speed: 2103.75 /min
Normed load value: 96.9 %
Vehicle speed: 104 km/h
Coolant temperature: 95 °C
Intake air temperature: 22 °C
Ambient air pressure: 1010 mbar
Voltage terminal 30: 13.070 V
Unlearning counter according OBD: 9
Crankshaft speed (RPM): 2112 /min
Normed load value: 96.9 %
EGR Solen.val.: actual value-PWM rate: 76.9 %
OBD EGR position control-Position: 76.9 %
Engine torque: 72 Nm
Outside air temperature: 10 °C
Coolant temperature at radiator outlet: actual value: 95 °C
Fuel temperature: 34 °C
Outside air temperature: 10 °C
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi bleumotion 55kw 
Hallo,
lange tijd niks gemeld over mijn probleem.
Volkswagen dealer heeft er naar gekeken en konden ook niks zeggen dan behalve onderdelen wisselen en hopen dat ze een keer het goede onderdeel te pakken hebben , zo kwam het in iedergeval wel op mij over.
dat heb ik dus maar niet gedaan gaat bakken met geld kosten .
ik heb al die tijd wel gewoon kunnen rijden zij het soms met schokken en stoten ene keer naar 1 km gereden te hebben andere keren pas na vele km soms wel 150 die schokken en stoten komen van de Turbo af ben ik achter gekomen die slaat steeds aan lijkt het (heb inmiddels die vacuum pomp die met dat stangetje de inlaat klep regelt vervangen)
nu rij ik al een tijdje rond met stokje in de vacuumleiding naar die pomp toe , hierdoor heb ik volgens mij de turbo uitgeschakeld de harde schokken heb ik niet meer .(ook geen vermogen ) maar kan redelijk mee komen in het verkeer.
het probleem doet nog steeds voor.
begint het dan heb ik ook geen trek kracht / vermogen meer, kan ik vol gas geven kom ik amper vooruit hij reageert helemaal niet.
kom ik met het probleem bij een stoplicht aan dan slaat de motor gewoon af en krijg ik de melding start /stop fehler te zien
tijdens het rijden niet als het probleem er is.
is het probleem er niet dan blijft de motor gewoon netjes draaien bij het soplicht en komt er geen enkele melding.
bij het uitlezen van de polo krijg ik alleen te zien dat de vacuum slang is ontkoppelt en dat de turbo het niet doet
verder helemaal niks.
iemand nog enig idee in welke hoek ik kan zoeken vooral nu ik die start /stop fehler krijg in mijn scherm niet te zien tijdens het uitlezen van de fout code's

bedankt vast
groet,
Rob
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi bleumotion 55kw 
Hallo,
lange tijd niks gemeld over mijn probleem.
Volkswagen dealer heeft er naar gekeken en konden ook niks zeggen dan behalve onderdelen wisselen en hopen dat ze een keer het goede onderdeel te pakken hebben , zo kwam het in iedergeval wel op mij over.
dat heb ik dus maar niet gedaan gaat bakken met geld kosten .
ik heb al die tijd wel gewoon kunnen rijden zij het soms met schokken en stoten ene keer naar 1 km gereden te hebben andere keren pas na vele km soms wel 150 die schokken en stoten komen van de Turbo af ben ik achter gekomen die slaat steeds aan lijkt het (heb inmiddels die vacuum pomp die met dat stangetje de inlaat klep regelt vervangen)
nu rij ik al een tijdje rond met stokje in de vacuumleiding naar die pomp toe , hierdoor heb ik volgens mij de turbo uitgeschakeld de harde schokken heb ik niet meer .(ook geen vermogen ) maar kan redelijk mee komen in het verkeer.
het probleem doet nog steeds voor.
begint het dan heb ik ook geen trek kracht / vermogen meer, kan ik vol gas geven kom ik amper vooruit hij reageert helemaal niet.
kom ik met het probleem bij een stoplicht aan dan slaat de motor gewoon af en krijg ik de melding start /stop fehler te zien
tijdens het rijden niet als het probleem er is.
is het probleem er niet dan blijft de motor gewoon netjes draaien bij het soplicht en komt er geen enkele melding.
bij het uitlezen van de polo krijg ik alleen te zien dat de vacuum slang is ontkoppelt en dat de turbo het niet doet
verder helemaal niks.
iemand nog enig idee in welke hoek ik kan zoeken vooral nu ik die start /stop fehler krijg in mijn scherm niet te zien tijdens het uitlezen van de fout code's

bedankt vast
groet,
Rob
Laat het gewoon goed maken.
En niet zo lopen rotzooien.
Behoud van je auto!:rolleyes:
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!