Er staat speling en zou je dit moeten merken in weggedrag?Uitlijnen met een kapotte stuurkogel is ook weg gegooid geld
Volkswagen
polo
1.2 tdi 105 pk egr off
Er staat speling en zou je dit moeten merken in weggedrag?Uitlijnen met een kapotte stuurkogel is ook weg gegooid geld
Stationair een hoger toerental (950 rpm), minder power met optrekken (vooral in lagere versnellingen), hogere olietemperatuur, maar vooral de geur en een fijn rokende uitlaatVraagje, ik zie de laatste tijd steeds vaker voorbij komen dat mensen het hebben over het regenereren van het roetfilter, en dat ze vernemen wanneer het gebeurd. Echter rij ik zelf al bijna een half jaar/24k kilometers met mijn geliefde polootje, maar heb ik nog nooit iets mogen vernemen. Zijn er bepaalde kenmerken waaraan ik merk dat het roetfilter aan het regenereren is?
Op google worden er dingen genoemd zoals het stotteren van de motor, verhoogde toerental en luider geluid van de motor, maar ik kan niet echt zeggen dat dit bekent klinkt ofzo. Zijn er wellicht andere kenmerken?
Nou, sinds zaterdag ochtend staat hij uit, en er indd wel verschil te merken in het motorblok. Hij klinkt een stuk rustiger, en het optrekken voelt ook iets soepeler. Nu hopen dat de rest van mijn toekomstige auto problemen niet bij de EGR vandaan komen, haha!
Ik raad het aan, bedankt voor jullie kennis en adviezen!
Hoogst waarschijnlijk, misschien reed ik zelf gwn wat vrolijker wetende dat de EGR uit staat en ik daar geen geklier meer mee kan krijgen, haha!Ik denk dat dit deel toch echt tussen je oren moet zitten, EGR werkt alleen in deel last, tijdens optrekken is EGR altijd dicht..
Mijn ervaring met roetfilters in de dieselbedrijfsauto's is dat als deze verstopt zit een flinke rit met flink wat kilometers en op een wat hogere snelheid weer vanzelf regenereert. (dat deden wij met de auto's)Vraagje, ik zie de laatste tijd steeds vaker voorbij komen dat mensen het hebben over het regenereren van het roetfilter, en dat ze vernemen wanneer het gebeurd. Echter rij ik zelf al bijna een half jaar/24k kilometers met mijn geliefde polootje, maar heb ik nog nooit iets mogen vernemen. Zijn er bepaalde kenmerken waaraan ik merk dat het roetfilter aan het regenereren is?
Op google worden er dingen genoemd zoals het stotteren van de motor, verhoogde toerental en luider geluid van de motor, maar ik kan niet echt zeggen dat dit bekent klinkt ofzo. Zijn er wellicht andere kenmerken?
dit gaat vaak niet op, de vervangende stuurkogel kan andere afmetingen hebben waaardoor de uitlijning weer niet klopt. Zelf ooit eens super veel geluk gehad door met het vervangen van de stuurkogel de uitlijning 1 op oog in 1x goed te krijgen. Dit was dan ook met een afgetrapt hok waarmee ik meerdere stoepranden heb gekust, drempels heb overgeslagen en een boom heb geknuffelt.Er is een trucje toch, tape of precies het aantal omwentelingen tellen waarop je hem losdraait?
Heb nu 15k gereden binnen een half jaar, maar ik blijf wel bezig, qua kosten kogeltje hier, airco daar etc etc.
Moet wel zeggen ik sta nu op 290k. Het zijn wel puur slijtage/reguliere kosten.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.