WBMK8Gti
Bekend lid
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik kan je wel vinden in het verhaal wat betreft de DSG. Het is lekker snel en dat ga je met een handbak niet bijhouden. Toch lijkt het rijden met een handbak mij veel meer emotie hebben. Als je kijkt hoe het rijdt in een snelle Polo met handbak (de auto van Eddy bijvoorbeeld); een bak emotie en sensatie! Dat is toch in een Polo met DSG een stuk minder. Daar gaat een hoop 'vanzelf'.In 6,7 seconden naar de 100km/h... 320 Nm bij de handgeschakelde versie...
Toch zou ik zelf liever voor de DSG gaan met flippers aan het multifunctionele stuur, sportstand 'aan' en gaan...
Ik zie het wel voor me, mijn portomonnee alleen nog niet...![]()
Ik kan je wel vinden in het verhaal wat betreft de DSG. Het is lekker snel en dat ga je met een handbak niet bijhouden. Toch lijkt het rijden met een handbak mij veel meer emotie hebben. Als je kijkt hoe het rijdt in een snelle Polo met handbak (de auto van Eddy bijvoorbeeld); een bak emotie en sensatie! Dat is toch in een Polo met DSG een stuk minder. Daar gaat een hoop 'vanzelf'.
En wat betreft de begrenzing van de DSG; daar weten tuners toch vast wat op te verzinnen???
Omdat Amerikanen van zichzelf liever lui dan moe zijn, en als je de gemiddelde Amerikaan een handbak geeft heeft ie niet het flauwste besef wat ie met dat 3e pedaal moet doen. Daarbij, als je zelf schakelt ben je net iets actiever bezig met het rijden van je auto ipv met andere dingen (kijk eens wat een hoog gebouw...) en maak je dus waarschijnlijk ook minder snel brokken. Best wel handig op de veel drukkere en kleinere Nederlandse wegenIk blijf het apart vinden dat mensen handgeschakelde bakken beter vinden. Haha.
Als ik in de VS ben en ik neem een huurauto, dan vraag ik me altijd af waarom wij in NL nog altijd in handgeschakelde bakken rijden.
Ik hoor denk ik niet in NL thuis. Moet snel verhuizen naar de VS denk ik![]()
Als je een auto hebt met leuk vermogen dan "voel" je de power gewoon met een handbak. Bij een automaat gaat het meer vanzelf. Gas geven en gaan! Zelf ook nog nooit gereden in een handbak met veel vermogen; dat moet ik eerlijk toegeven.. Wel, zoals eerder aangegeven, bij Eddy in de auto gezeten. En als je dan na het schakelen met de bak een duw in je rug krijgt... Dat krijg een automaat niet voor elkaar. En als je het hebt over echt snelle auto's dan kun je natuurlijk met een handbak lekker rev matchenIk blijf het apart vinden dat mensen handgeschakelde bakken beter vinden. Haha.
Als ik in de VS ben en ik neem een huurauto, dan vraag ik me altijd af waarom wij in NL nog altijd in handgeschakelde bakken rijden.
Ik hoor denk ik niet in NL thuis. Moet snel verhuizen naar de VS denk ik![]()
[emoji87]Keuze blijft persoonlijk, ik roer liever in de pot.
Ik denk dat het andersom werkt. Met een automaat heb je bijvoorbeeld altijd twee handen aan het stuur. Het scheelt, vooral in de stad, een onnoemelijk aantal handelingen. In bochten heb altijd de juiste versnelling, nooit te laag of te hoog. Nee, ik denk dat automaten veiliger zijn.Omdat Amerikanen van zichzelf liever lui dan moe zijn, en als je de gemiddelde Amerikaan een handbak geeft heeft ie niet het flauwste besef wat ie met dat 3e pedaal moet doen. Daarbij, als je zelf schakelt ben je net iets actiever bezig met het rijden van je auto ipv met andere dingen (kijk eens wat een hoog gebouw...) en maak je dus waarschijnlijk ook minder snel brokken. Best wel handig op de veel drukkere en kleinere Nederlandse wegen![]()
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.