Elek ramen achterin inbouwen

BCM is 2de hands al veel te vinden voor 100/150 euro. een nieuwe kan je wel kopen maar moet compleet opnieuw ingeleerd worden en ingesteld worden op alle fronten.
Dat valt toch best mee? Transsportmodus uitschakelen, ab inleren, lange codering er inzetten en de extra programmeringen die je wil er inzetten

Volkswagen  Polo BlueGT 
Enig idee wat het kost om een condensator te solderen op een bcm?
Een collega heeft laatst 200 euro betaald voor het solderen van een condensator die doorgebrand was.. Persoonlijk vind ik dat echt duur..
Dat vindt ik dus beunhazerij, koop dan een nieuwe, je pcb is dan beschadigt en niet meer betrouwbaar

Volkswagen  Polo BlueGT 
Ja joh vind ik ook.. Heb ook op inet gezien dat ze niet zo heel erg duur kost..
Nope, ik wil de mijne ook nog vervangen voor oem stoelverwarming en adaptieve xenon verlichting. Dan is de auto wel zo'n beetje zoals ik hem wil hebben. Eigenlijk moet die uhv er uit, maar dan heb ik gaten in mn dashboard, dat vind ik ook niks. Daarvoor een dashboard te wisselen (clia ombouw :mrgreen: ) is mij net te gortig :mrgreen::p

Volkswagen  Polo BlueGT 
Haha tjaa, meestal brengt het nog meer dingen met zich mee..
Maar waar zit zo een bcm ? Is het achter de zekeringen?

Kan je ook van te voren zien at voor bcm je hebt? Bijv aansluiten via vagcom op je laptop en dan zo kijken wat voor opties je allemaal hebt..?
Hij zit links onder, als je hier op het forum zoekt naar automatische verlichting ombouw dan kun je een beschrijving vinding met de locatie. Hij zit links onder het dashboard,

Aan de hand van het onderdeel nummer kun je het schijnbaar achter halen. - uit mijn hoofd-
087 trendline
088 comfline
089 highline
090 is voor xenon verlichting

Hoe hoger het nummer, hoe meer er natuurlijk op zit, en de bcm ondersteund :D

Volkswagen  Polo BlueGT 
Dat valt toch best mee? Transsportmodus uitschakelen, ab inleren, lange codering er inzetten en de extra programmeringen die je wil er inzetten

Is helaas niet waar. Je hebt namelijk diverse modules met andere letters en andere nummers die tov elkaar afwijken. Kopieren van je bestaande coderingen kan niet altijd aangezien niet altijd alles op precies dezelfde plek staat en sommige coderingen niet geaccepteerd worden. Dan zal je een voor een alle kanalen moeten opzoeken en soms staan er coderingen in waarbij de kanalen soms verborgen zijn. Proberen kan altijd alleen gaat het lang niet altijd even simpel

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!