Elektronische storing.

Beste allemaal,

Ik heb sinds een maand of 2/3 een storing in mijn auto. :(

Deze storing uitte zich door elke keer mijn accu leeg te trekken. In eerste instantie dacht ik dat het mijn sound system was die de accu langzaam leeg trok.
Ik heb de kabel vanaf de accu naar de versterker ontkoppeld en nog steeds bleef de accu leeg lopen.

Vervolgens heb ik de minpool kabel van de accu gehaald en er weer op geplaatst. (Sleutel zat toen niet in het contact.) Op dat moment zag ik dat de kabel met het accupunt vonkte.
Indicatie dat er ergens lekstroom is. Hierop heb ik diverse punten bij de zekeringen langs gelopen. Alle zekeringen deden hun werk maar eentje viel wel op: namelijk degene die met een half lampje op je zekeringenkaart wordt aangeduidt. Wanneer de sleutel uit het contact is gehaald en de eerder genoemde zekering uit en weer in zijn positie wordt geplaatst bewegen de ruitenwissers lichtjes en gaan de knipperlichten een fractie van een seconde aan en uit. Tevens ging er 1 lampje van het plafondverlichting branden. Wanneer de zekering eruit is dan vonkt de minpool kabel niet met het aansluit punt. Zit deze zekering er wel in dat vonkt de minpool wel. Hieruit kan ik concluderen dat deze zekering naar alle waarschijnlijkheid mijn accu tot twee maal toe heeft leeg getrokken waardoor ik genoodzaakt was om nieuwe accu's te kopen. Het vervelende is wel dat deze zekering de knipperlichten/gevarenlichten en de binnenverlichting van stroom voorziet dus eruit laten is geen optie...

Ook hoor ik het relais dat achter het zekeringenkastje zit tot zeker drie maal toe tikken wanneer ik de contactsleutel omdraai. Is de eerder genoemde zekering eruit hoor ik deze tikjes niet.

Nu is mijn vraag: Aan de zekering en de diverse weerstanden die ik geprobeerd heb kan het niet liggen. Is het mogelijk dat een deel van het relais stuk is? Ik zeg bewust een "deel" aangezien de rest van de elektronica naar behoren werkt.

Het wagentje waar ik in rij is een 9n 1.4 tdi.

Ik hoor graag jullie mening of ervaringen aangaande dit probleem. :)

Greetz Jerrel.
 
Hallo Kenichi,

Ik zie dat je al aardig in de elektronica materie zitStick Out Tongue
Maar zelf zal ik even met een multi meter rond gaan, misschien is dan de lekstroom op te sporen.
Ik denk zelf dat je grote kans hebt bij de motor van de ruitenwissers. Volgens mij was het vroeger zo dat wanneer de ruitenwisser in zijn rust stand staat dat er dan een schakelaar/switch er voor zorgt dat je ruitenwisser motor geen spanning meer krijgt als deze dus niet werkt blijft er dus spanning aanwezig met kans op lekstroom (maar of dit bij de nieuwe auto's ook nog zo werkt weet ik niet)
maar ik zal zelf de plus van de ruiterwisser motor er eens afhalen en kijken of het probleem dan over is.
en ja het is wat lastig inderdaad om zonder ruiterwisser rond te rijden, maar het wordt volgens Piet P mooi weer;)

Gr krisrock
 
Hey Krisrock,

Hahaha ik heb er inderdaad wel wat verstand van alleen dit gaat mijn pet te boven. :(
Ik ben al in de weer geweest met een multimeter en een massatang alleen ik zou heel het voertuig moeten demonteren om op bepaalde delen te komen. ;)

Ik zal even kijken of de ruitenwisser motor het grote probleem is alleen denk ik niet echt dat die het probleem veroorzaakt.
Maar... Nooit geschoten is altijd mis!

Bedankt voor je feedback!

Greetz Jerrel.
 
om uit te sluiten of het relais stuk is kan je hem ook wissellen met een zelfde natuurlijk.
en anders een nieuw halen kosten max 10eu.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK (VDA tuning 248PK 416NM) 
Hey Krisrock,

Hahaha ik heb er inderdaad wel wat verstand van alleen dit gaat mijn pet te boven. :(
Ik ben al in de weer geweest met een multimeter en een massatang alleen ik zou heel het voertuig moeten demonteren om op bepaalde delen te komen. ;)

Ik zal even kijken of de ruitenwisser motor het grote probleem is alleen denk ik niet echt dat die het probleem veroorzaakt.
Maar... Nooit geschoten is altijd mis!

Bedankt voor je feedback!

Greetz Jerrel.

Ik dacht namelijk gelijk aan de ruiterwisser omdat deze eigenlijk altijd in de buitenlucht hangt en dus ook meer kans om corrosie of defecte schakelaars...
s6 met het zoeken en we horen graag wat het probleem nou was;)

Gr
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!