Ervaring met achteraf inbouwen navigatie ?

Mijn Polo heb ik gekocht met ingebouwde RCD310 radio, met usb aansluiting in het dashboardkastje.

Nu wil ik graag weten of er een mogelijkheid is om een andere radio te plaatsten met navigatie, vast wel, alleen bij de dealer flink (te) duur.

Nu worden er (op bijvoorbeeld marktplaats) behoorlijk wat systemen aangeboden. Ik kom zowel originele radio's tegen als look-a-likes.

Hebben jullie ervaring met bepaalde systemen bij achteraf inbouwen (GPS antenne, de USB aansluitin, e.d.)? Is het zelf te doen? Welke moet je niet hebben ? en waarom wel/niet?

Alvast bedankt !
 
die zenec systeempjes zijn toch wel erg Zupah Toll Stick Out Tongue volgens mij een aantal forum leden hebben die ingebouwd je kunt dan ook dvdtjes kijken enzo. ik weet niet wat je budget is maar die zenec systemen zijn ook aardig duur...rond de 1000 euro ofzo
als het kan uiteraard de RNS510 met een navi lock erop maar goed die dingen zijn zo freaking duur dat het misschien beter is om voor een Pioneer te gaan?

dus je opties Zenec, Pioneer setjes? daar word meestal wel zo'n GPS receiver er al ingebouwd dus dat zit wel goed
 
ik had zelf ook een rns-510 in gebouwd, maar dat was niet alles
de radio zet helemaal niks in zijn geheugen, geen radio zender, als je
naar mp3tjes aan het luisteren bent en je zet je auto uit en weer opnieuw aan
staat hij automatisch weer op de radio niet op een zender maar gewoon geruis.

en de navigatie was ook niet alles, die stem is echt heel raar,
dit model was dan wel een chinees ding dan he.
en hij is er nog uit gejat ook!!!!!

nu heb ik een pioneer avic-f9110bt, daar ben ik heel tevreden over.
alles werkt gewoon zoals het hoort. net als een orginele radio.
 
ik denk ook aan een alternatief maar ja prijs kwaliteit, ik weet het nog niet, anders een zeer uitgebreide tomtom, of gewoon je telefoon. maar ook ik sta open voor alternatieven gr. Hans
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Zelf heb ik een Pioneer AVIC-F320BT, 2-DIN, mijn vader een AVIC-F3210BT met passende omlijsting.
Zijn dezelfde systemen inhoudelijk enkel de pasvorm is anders.
Zelf ben ik er tot nu toe tevreden over GPS, CD, Radio en MP3 doen wat ze moeten en horen te doen.
Je kan ze nieuw vinden voor zo'n 400-500 euro ongeveer.
Dus kwa prijs en kwaliteit zit het goed.

Nadeel is dat het scherm niet helemaal full is, maar het voordeel is wel dat deze afneembaar zijn.

PAROT handsfree zit er ook op...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet zo niet wat je budget is Hans, maar kijk anders eens op volkswagenradio.nl ;)
Daar bieden ze nieuwe of gebruikte (zonder beschadigingen) radio's aan, voor een aardig prijsje lijkt me wel :)

Als alternatief, zeker aan te raden: zenec. Heb zelf een rns-310, maar wil je meer dan is dat een mooie optie
 
VW  6R  1.2TDI 
jan, de rns 310 werkt prima overigens, brengt je overal, met de telefoon gewoon op zak bellen en gebeld worden. maar je ziet ook heel interessante systemen waarop ook oa de achteruitrijcamera kan worden aan gesloten, climatronic bediening, board computer gegevens enz, tot zelfs TV. nodig, neee maar wel leuk. nog ff de verschillen met de 315 bekijken maar ik denk ook dat niet alles wordt vrij gegeven cq ingesteld. zoals de climatronic en de computer gegevens
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Ik heb een RNS 310 te koop voor een, naar mijn mening, leuk prijsje.
Zie V&A.

Vwb een Ipad mini in de auto. Lijkt mij ideeeeaal. Op Youtube het nodige over terug te vinden. Qua formaat zou je met dubbeldin goed uitkomen. Nou nog een handige Harry die een behuizing kan maken.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!